Buna ziua,
Societatea are un contract cu un srl ce a avut activitatea suspendata pana in aprilie 2011, luna in care a fost incheiat acest contract. am verificat acest furnizor pe site-ul ANAF, unde era trecut ca neplatitor. Inainte de suspendare a fost platitor de TVA. Din nestiinta, contabilul furnizorului nu a inregistrat vectorul 010, la reluarea activitatii. Toate facturile emise din aprilie 2011 pana in februarie 2012 sunt facturi fara TVA. Acum, in martie 2012, la sesizarea administratiei fiscale, a fost depus vectorul fiscal, unde a fost declarata mentiunea de platitor TVA.
Va rog, ce pot face in aceasta situatie? mentionez ca noi suntem singuri clienti.
A fost neplatitor de TVA un timp apoi a devenit sau a redevenit platitor de TVA. Facturile se inregistreaza asa cum le-a emis, raspunderea revenind exclusiv emitentului. Or in acest caz dvs. inregistrand facturi fara TVA atunci cand emitentul era neplatitor este corect. Sa nu credeti ca AF i-a acceptat 010 cu mentiunea de platitor cu o data anterioara depunerii.
Potrivit modificarilor aduse Codului Fiscal prin HG 150/2011, daca o persoana juridica (caruia i s-a anulat inregistrarea in scopuri de tva datorita suspendarii activitatii) nu a solicitat inregistrarea in scopuri de TVA in termen de 10 zile de la data reluarii activitatii, ANAF trebuia sa inregistreze din oficiu , inregistrarea in scopuri de tva fiind valabila cu data inregistrarii in registrul comertului a mentiunii privind reluarea activitatii.
@madellaine
Mergeti la administratia fiscala , serviciul TVA, explicati speta dvs. si poate reusesc dansii sa va indrume ce anume trebuie sa faceti. Greseala este si a dansilor ca nu v-au inregistrat in scopuri de tva din oficiu si sa va trimita o notificare in acest sens, dar si a firmei ca nu s-a mai documentat cu privire la modificarile legislative pe acest segment.
Webinar: Fiscalitate și digitalizare în 2025. Ce știm și ce urmează?
ACCA, cea mai mare asociație internațională în domeniul financiar-contabil, vă invită să participați la un eveniment gratuit destinat profesioniștilor care doresc să afle cele mai recente noutăți legate de sistemul fiscal din România.
În cadrul webinarului, care va avea loc pe 26 februarie la ora 10:00, Delia Cataramă, Tax Partner Viboal FindEx, va aborda principalele modificări fiscale aplicabile în 2025 companiilor, cu focus pe impactul asupra profitabilității și cash-flow-ului acestora.