in urma unei cereri facuta catre apa-canal am primit acordul (verbal nu inscris ) sa-mi montez apometru individual mi s-a luat in considerare desi nu era sigilat si am platit dupa index 8 luni . Dupa cele 8 luni au montat un apometru la prima scara a blocului (cu 3 scari) in care locuiesc iar la celelalte nu.De atunci nu au mai citit contoarul individual motivand ca se va citi contoarul de la scara (bransament) si se va imparti pe apartamente in functie de locatari.Dar nu s-a intamplat asa pentru ca scara noastra nu era contorizata iar dupa 3 luni in care nu a venit nimeni sa citeasca si nu mi-au trimis nici o factura mi-a venit una la pausal pe 3 luni si luna urmatoare au mai adaugat 1 luna . Am sunat de nenumarate ori la dansii sa rezolvam problema pe cale amiabila dar nu s-a putut .Am incercat printr-o reclamatie la O.P.C. dar se pare ca O.p.c.-ul nici nu a incercat sa faca ceva. Spuneti-mi va rog ce posibilitate exista sa anulez aceasta factura si sa mi se factureze dupa index cele 4 luni .
Va multumesc.
Daca facturile nu sunt corecte, acestea se pot anula numai de cei care le-au emis.
Luati facturile cu dumneavoastra si mergeti in audienta la directorul regiei de apa.
Recitind mesajul dumneavoastra, nu inteleg unde este problema.
Ati platit o perioada conform indexului dumneavoastra.
De cateva luni furnizorul a montat apometru la o scara iar la altele nu.
De atunci toata lumea plateste conform numarului de persoane si-asa vi s-a facturat si dumneavoastra.
Daca am inteles bine datele problemei, este corect asa cum a procedat furnizorul. Acest sistem s-a practicat multi ani de zile pana cand furnizorii au instalat apometre la intrarea in bloc sau scara si-apoi proprietarii si-au montat apomete individuale in apartament.
Dar dumneavoastra va puteti organiza in cadrul asociatiei de proprietari, sa incheiati contract cu furnizorul pe intreaga asociatie si sa va instalati apometre in fiecare apartament.
Atunci furnizorul ar emite o singura factura pe asociatie iar aceasta o repartizati dumneavoastra, conducerea asociatiei, pe fiecare apartament in functie de consumul indicat de apometrele individuale.
Va mai puteti lamuri citind legea 230/2007 si HG 1588/2007 pe care le gasiti aici pe avocatnet.
Deci la scara 1 se citeste indexul de la bransament si apoi se imparte in functie de cati membri locuiesc in locuiesc in fiecare apartament cum ati spus dumneavoastra .
Dar la scara 2 in care locuiesc nu s-a montat apometru la bransament si in timp ce ceilalti locatari plateau la pausal , eu plateam dupa index .Acum decand s-a montat la scara 1 au spus ca vor factura cum v-am detaliat mai sus dar in schimb ei au facturat la pausal fiindca nu exista contoar la scara.
Acesta ar fi motivul pentru care vreau sa anulez factura ca m-au trecut din nou la pausal fiindca pierdeau prea multi bani diferenta fiind de la 20 mc la 8 mc adica 35 ron in loc de 87,7
ron cat plateam la pausal inainte .
I-am rugat sa factureze in continuare dupa index pana la montarea apometrului la bransamentul scarii 2 dar nu a vrut si facturat la pausal pe 4 luni cat nu aveam pe apometru
de cand l-am montat. Cam asta ar fi si ma gandeam sa fac o contestatie dar nu stiu daca voi
castiga fiindca acte nu am decat facturile pe care le-am platit cum vam mai spus dupa index.
Oricum va multumesc.
Daca faceti contestatie, sa nu mai pomeniti de anularea unei facturi. Nici daca discutati de principiu cu cineva de la acea regie nu mai pronuntati cuvantul a anula o factura, in momentul cand terminati fraza interlocuitorul se va schimba la fata si nu v-a mai vrea sa discute nimic cu dvs.. De ce ?. Pentru ca este f. complicat si implica deciziile multor sefi.