Datorita dezinteresului unei functionare de la finante X-( si neatentiei administratorului, #-o in ianuarie 2012 s-a inregistrat o firma ca neplatitoare de TVA, cu toate ca intentia era ca firma sa fie platitoare de TVA. Mai mult, functionara a precizat ca din 2012, CUI-ul nu mai contine literele RO, chiar daca esti platitor de TVA. Crezand ca totul este in regula cu inregistrarea, administratorul firmei respective a inceput derularea activitatii, cumparand si vanzand marfuri cu facturi cu TVA. Pentru a elimina orice dubiu, in 26.03.2012 administratorul a facut o verificare la finante, si, surpriza: firma apare ca neplatitoare de TVA. :O Pe 27.03.2012 s-a depus anexa 2, pentru a deveni platitoare de TVA, chiar daca nu a ajuns la cifra de afaceri maxima pentru neplatitori de TVA. Inregistrarile contabile pentru aceasta perioada au fost facute cu evidentierea TVA-ului.
INTREBARI: 1) ce se intampla cu TVA-ul platit? Se mai poate recupera?
2) ce sanctiuni risca pentru facturile cu TVA emise? Cum se procedeaza cu aceste facturi emise?
3) se mai poate remedia ceva pentru aceste 3 luni ? (ianuarie-martie)
Va multumesc anticipat pentru raspunsuri
Cred ca nu subiectul acesta este fara raspuns. Nu exista imeni de specialitate care sa poata da o solutie...sau macar sa spuna ca nu este nicio solutie