Pana la aparitia OG nr. 8/2013, legislatia fiscala nu prevedea posibilitatea declararii taxei care trebuie platita de persoanele care au aplicat sistemul TVA la incasare, daca incasarea contravalorii facturilor emise sau termenul limita de 90 de zile de la data emiterii facturii, intervine dupa anularea inregistrarii in scopuri de TVA. Aceasta situatie a fost remediata prin noile prevederi.
Mai exact, reglementarile nou-introduse in Codul fiscal stabilesc ca firmele care au aplicat sistemul TVA la incasare si care au solicitat anularea codului de inregistrare in scopuri de TVA trebuie sa depuna la Fisc o declaratie. Contribuabilii vor declara in acest document taxa colectata care trebuie platita pentru livrari de bunuri/prestari de servicii efectuate inainte de anularea codului de TVA, dar a caror exigibilitate intervine cand ei nu mai au un cod valabil de TVA.
Termenul de depunere a acestei declaratiii este data de 25 a lunii urmatoare celei in care a intervenit exigibilitatea TVA.
Citeste mai mult:
www.avocatnet.ro/content/art...
Follow us: Avocatnetro on Facebook