Am achizitonat un costum barbatesc din magazinul unui centru comercial.Odata ajuns acasa cu el am constatat ca pantalonul este totusi prea fix.am mers a2 a zi sa l schimb cu un nr mai mare,insa nu aveau.patronul s-a oferit sa -l modifice la croitor si daca e ok il pastrez daca nu,imi returneaza banii.m-am intors in urm.zi insa modificarea lor era evidenta,ramanand gauri.A refuzat sa -mi returneze banii prin urmare am facut sesizare la OPC.le am aratat produsul si urmeaza in decurs de 30 de zile sa-mi ofere un raspuns.ideea este ca domnul patron m-a persiflat , si mi-a sugerat sa il dau in judeacata sau sa ii arat articolul din lege de unde reiese ca trb sa imi dea banii inapoi.Ce solutii as putea sa adopt pt a putea recupera banii?!
Pentru ca vanzatorul sa aiba obligatia sa va returneze banii sau sa va remedieze problema trebuie ca produsul ce l-ati achizitionat sa fi prezentat un viciu ascuns ce nu putea fi descoperit de dvs in momentul probarii verificarii. In termeni juridici trebuie ca produsul achizitonat de dvs sa nu fie conform contractului de V-C. Referindu-ne acum la Lege nr. 449/2003
Art. 5. - (1) Vânzătorul este obligat să livreze consumatorului produse care sunt în conformitate cu contractul de vânzare-cumpărare.
(2) Se consideră că produsele sunt în conformitate cu contractul de vânzare-cumpărare dacă:
a) corespund descrierii făcute de vânzător şi au aceleaşi calităţi ca şi produsele pe care vânzătorul le-a prezentat consumatorului ca mostră sau model;
b) corespund oricărui scop specific solicitat de către consumator, scop făcut cunoscut vânzătorului şi acceptat de acesta la încheierea contractului de vânzare-cumpărare;
c) corespund scopurilor pentru care sunt utilizate în mod normal produsele de acelaşi tip;
d) fiind de acelaşi tip, prezintă parametri de calitate şi performanţe normale, la care consumatorul se poate aştepta în mod rezonabil, date fiind natura produsului şi declaraţiile publice privind caracteristicile concrete ale acestuia, făcute de vânzător, de producător sau de reprezentantul acestuia, în special prin publicitate sau prin înscriere pe eticheta produsului.
Art. 6. - Nu se consideră a fi lipsă de conformitate dacă în momentul încheierii contractului de vânzare-cumpărare consumatorul a cunoscut sau nu putea, în mod rezonabil, să nu cunoască această lipsă de conformitate ori dacă lipsa de conformitate îşi are originea în materialele furnizate de consumator.
Art. 7. - Vânzătorul nu este răspunzător de declaraţiile publice prevăzute la art. 5 alin. (2) lit. d), în oricare dintre următoarele situaţii, dacă probează că:
a) nu a cunoscut şi nu ar fi putut, în mod rezonabil, să cunoască declaraţiile în cauză;
b) declaraţia fusese corectată la momentul încheierii contractului de vânzare-cumpărare;
c) decizia de a cumpăra produsul nu putea fi influenţată de declaraţiile publice în cauză.