avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 839 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Telefoane - Producator - Vanzator si ANPC
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Telefoane - Producator - Vanzator si ANPC

Buna ziua!
Iata povestea.
Am abonament la Orange. In luna martie a.c. imi expira contractul pentru abonament si am zis sa impusc 2 iepuri dintr-o lovitura: prelungesc abonamentul si obtin ceva benefii pt vechime si iau si 2 telefoane noi cu reducere pt prelungire abonament. Asa ca am achzitionat de la Orange 2 telefoane Sony Ericsson identice cu prelungire de abonament. Am ales un model de telefon cu bluetooht pentru functiile generale alt unui dispoztiv bt: modem, transfer fisiere, etc.
Imi vin telefonale si consta ca functia bt a telefonui la canectarea cu un pc nu stie sa faca decat inregistrare de voce si modem. Nimic altceva. Sun la Orange pt suport si dupa indelungi conversatii sunt trimis la Sony Ericcson cum ca telefonul ar fi defect. De la Sony Ericsson mi se raspunde ca pt acest telefon bt-ul in cauza nu furnizeaza tot ceea ce ar fi trebuit pt ca asa este facut din constructie.
Recitesc manul, instructiuni telefon , caut pe net la sony ericsson si nimic despre aceasta limitare. Nimic nici la Ornage.
In situatia data emit o plangere catre ANPC impotriva ORANGE. Mi-am motivat recalmatia catre vanzotor pt ca de la el am achizitionat produsele si in situatia data refuza sa le schimbe, refuza sa anuleze anularea prelungirii contractului pt abonament si refuza sa-mi redea punctele TY. Cel putin una din aceaste optiuni m-ar fi multumit ca si gest de recunoastere a faptului ca nu stie ce produse comercializeaza.
Dupa 45 de zile imi vine raspunsul de la ANPC cum ca Ornage nu e vinovat - ma steptam pt ca el e furnizor de servicii sinu de produse - si imiediat, a 2 zi raspunsul Orange, recomandat , identic cu cel ANPC. Pana atunci Orange-ul m-a plimbat cu reinregistrarea cererii de cel putin 3 ori.
Mai are rost sa merg cu o reclamatie catre Sony Ericsson?
Cel mai recent răspuns: godspeed , utilizator 16:30, 4 Septembrie 2009
Buna ziua :)
Si eu m-am confruntat cu situatia de a achizitiona de la aceeasi firma un telefon cu soft defect, dar conform termenilor contractuali, telefonul mi-a fost schimbat pe baza de proces-verbal a doua zi, avand in vedere ca am semnalat deficienta in pimele 24 h de la achizitionare.
Va spicuiesc cateva aspecte din L.449/2003 privind vânzarea produselor şi garanţiile asociate acestora
CAPITOLUL II
Conformitatea produselor cu specificaţiile cuprinse în contractul
de vânzare-cumpărare


Art. 5. - (1) Vânzătorul este obligat să livreze consumatorului produse care sunt în conformitate cu contractul de vânzare-cumpărare.
(2) Se consideră că produsele sunt în conformitate cu contractul de vânzare-cumpărare dacă:
a) corespund descrierii făcute de vânzător şi au aceleaşi calităţi ca şi produsele pe care vânzătorul le-a prezentat consumatorului ca mostră sau model;
b) corespund oricărui scop specific solicitat de către consumator, scop făcut cunoscut vânzătorului şi acceptat de acesta la încheierea contractului de vânzare-cumpărare;
c) corespund scopurilor pentru care sunt utilizate în mod normal produsele de acelaşi tip;
d) fiind de acelaşi tip, prezintă parametri de calitate şi performanţe normale, la care consumatorul se poate aştepta în mod rezonabil, date fiind natura produsului şi declaraţiile publice privind caracteristicile concrete ale acestuia, făcute de vânzător, de producător sau de reprezentantul acestuia, în special prin publicitate sau prin înscriere pe eticheta produsului.
Art. 6. - Nu se consideră a fi lipsă de conformitate dacă în momentul încheierii contractului de vânzare-cumpărare consumatorul a cunoscut sau nu putea, în mod rezonabil, să nu cunoască această lipsă de conformitate ori dacă lipsa de conformitate îşi are originea în materialele furnizate de consumator.
Art. 7. - Vânzătorul nu este răspunzător de declaraţiile publice prevăzute la art. 5 alin. (2) lit. d), în oricare dintre următoarele situaţii, dacă probează că:
a) nu a cunoscut şi nu ar fi putut, în mod rezonabil, să cunoască declaraţiile în cauză;
b) declaraţia fusese corectată la momentul încheierii contractului de vânzare-cumpărare;
c) decizia de a cumpăra produsul nu putea fi influenţată de declaraţiile publice în cauză.
Art. 8. - (1) Orice lipsă a conformităţii rezultată dintr-o instalare incorectă a produselor va fi considerată echivalentă cu o lipsă a conformităţii produselor, dacă instalarea face parte din contractul de vânzare a produselor şi produsele au fost instalate de vânzător sau pe răspunderea sa.
(2) Prevederile alin. (1) se aplică şi în cazul în care produsul destinat a fi instalat de consumator este instalat de acesta şi instalarea incorectă este datorată unei deficienţe în instrucţiunile de instalare.


CAPITOLUL III
Drepturile consumatorului
Art. 9. - Vânzătorul este răspunzător faţă de consumator pentru orice lipsă a conformităţii existentă la momentul când au fost livrate produsele.
Art. 10. - În cazul lipsei conformităţii, consumatorul are dreptul de a solicita vânzătorului să i se aducă produsul la conformitate, fără plată, prin reparare sau înlocuire, conform art. 11, sau să beneficieze de reducerea corespunzătoare a preţului ori de rezoluţiunea contractului privind acest produs, în condiţiile art. 13 şi 14.
Mai mult gasiti aici:
[ link extern ]
Aţi primit certificat de calitate şi declaraţie de conformitate pentru aparate?Dacă da ,atunci aceste documente trebuiau verificate de către ANPC şi bineînţeles trebuia aduse la cunoştinţă cumpărătorului.Dacă ORAGE-ul nu v-a livrat produsele conform documentelor de calitate sunt ei de vină.
Am primit tot ceea ce trebuia ca si documente numai ca nu scrie nicaieri despre limitarile dispozitivului bluetooth iar cei de la ANPC au inteles ba ca am reclamat faptul ca dispozitivul Bluetooth nu corespunde ba ca acesta nu merge deloc.
Ce m-a surpins a fost faptul ca respunsul Orange a fost identic ca si mesaj cu raspunsul ANPC.
Oricine poate face un test. Alege Sony Ericsson de la Orange si intreaba, citeste, studiaza manualul. Nimeni de la Orange sau Sony Ericsson n-o sa-i spuna ca nu e k. Ba mai mult cei de la SE mi-au dat cu tifla cand am facut un test intreband de cablu de conexiune (desi stiam ca nu merge) spunandu-mi ca de aia n-are tel cablu ca e prevazut cu BT.
Iar la SE daca ceri adrea pentru a putea reclama asa cum cere ANPC ti se raspunde ca ei sunt in Grecia.
Ati incercat sa-I contactati aici?:
[ link extern ]

adresa este: Sony Ericsson Mobile Communications AB, a company incorporated under the laws of Sweden with corporate identity number 556615-6658, VAT registration number SE-5566156658-01 and with address Nya Vattentornet 221 88 Lund, Sweden,
M-as mira sa nu va raspunda, mai ales ca ei sunt inventatorii bluetooth…

Cat despre bluetooth, m-as mira ca cei de la OPC sa cunoasca fenomenul de pairing , compatibilitatile si caracteristicile diferitelor generatii de bluetooth. Poate daca le demonstrati exact deficienta….

[ link extern ]
Ultima modificare: Vineri, 4 Septembrie 2009
godspeed, utilizator

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Banii inapoi pe un produs neconform achizitionat dintr un magazin paula_sarghi paula_sarghi Am achizitonat un costum barbatesc din magazinul unui centru comercial.Odata ajuns acasa cu el am constatat ca pantalonul este totusi prea fix.am mers a2 a zi ... (vezi toată discuția)
Inel de logodna schimbat alora005 alora005 Buna seara, In data de 30.12.2014 logodnicul meu a cumparat pentru mine un inel de logodna de la un magazin de bijuterii din Bucuresti. Inelul era cu cateva ... (vezi toată discuția)
Acordare garantie de catre producator smara_radu smara_radu Buna ziua, Reprezint o firma de productie publicitara: mai exact producem pe comanda reclame luminoase cu leduri (afisaje cu leduri, cruci de farmacie cu ... (vezi toată discuția)