Va rog frumos sa ma ajutati cu urmatoarea problema: eu detin un magazin online de jucarii si achizitionez marfa din UE. Preturile de vanzare pe care le practic eu in Romania le calculez in functie de variatia cursului Euro.
Potrivit Ordonantei nr.130/2002 privind protectia consumatorilor la executarea contractelor la distanta, majoritatea magazinelor online, inclusiv EMAG precizeaza pe site "Consumtorul are dreptul sa notifice in scris comerciantului ca renunta la cumparare fara penalitati si fara invocarea unui motiv, in termen de 10 zile lucrataore de la primirea produsului sau, in cazul prestarilor de servicii, la incheierea contractului".
In acelasi timp, la capitolul II " Dreptul de denuntare unilaterala a contractului" al Ordonantei 130/2002, art. 10, litera b, este precizat :" Consumatorul nu poate denunta unilateral urmatoarele tipuri de contracte, cu exceptia cazurilor in care partile au convenit astfel: contracte de furnizare de produse sau servicii al caror pret depinde de fluctuatiile cursurilor pietei fiananciare care nu pot fi controlate de comerciant"
Asadar, sunt obligata sau nu sa acord clentilor dreptul de returnare al produselor?
Nu e singurul caz in care gasim dispozitii contradictorii si atunci fiecare interpreteaza cum ill taie capul.
Avand in vedere ca trebuie sa existe o reala protectie pentru consumatori, ideal ar fi sa acordati dreptul de returnare a marfurilor intr-un termen determinat, pentru a evita eventuale amenzi sau litigii cu OPC ori cu clientii.