Am un magazin alimentar, cu autoservire, si am ceva clienti de care as vrea sa scap , nu fiindca au facut ceva concret , pentru ca nu ii pot acuza de nimic .
Unii ( fara adapost) vin foarte murdar imbracati , pipaie majoritatea alimentelor , amesteca produsele pe rafturi, etc. aduc un prejudiciu vizual, ia altii cu care am avut ceva conflicte,nu legate de magazin, tot dau tarcoale , si imi este teama sa nu faca ceva lucruri "necurate" si sa ma trezesc cu OPC, si alti oaspeti...
Va rog sa precizati si in baza carui art. pot selecta clientii , daca este posibil...
Art. 28 din Legea 296/2004 privind Codul consumului, republicata:
"Se interzice refuzul vânzării unui produs sau prestării unui serviciu către un consumator fără un motiv justificat conform prevederilor legale în vigoare."
Avand in vedere ca dvs. aveti un motiv intemeiat, as zice ca aveti dreptul de a refuza vanzarea produselor catre respectivele persoane
In ceea ce priveste magazinul , care devine un spatiu public pe orarul afisat, puteti fi acuzat de discriminare atata timp, asa cum precizati, ca nu puteti sa-i acuzati de nimic.Saracia nu poate fi condamnata si pe buna dreptate .Oare ar fi posibil daca ii abordati rand pe rand si le-ati propune sa accepte int-o zi anume la o ora anumita , alimente pe care dvs le daruiti pentru ca ii intelegeti ca au o situatie precara si ca aveti marea rugaminte sa accepte darul dvs si nu doriti in schimb decat sa nu ii deranjeze pe celalalti clienti care au reclamat prezenta lor in spatiul magazinului ., oare credeti ca se poate? asta numai d-vstra veti putea decide.Cu multa diplomatie puteti rezolva insa toate lucrurile au un pret!Schimbarea locatiei in care va regasiti acum e o alta posibilitate si in mod sigur veti gasi si d-vstra altele poate mai inspirate.Posibil, chiar sa gasiti si o litera de lege .