O clientă cere banii înapoi după trei săptămâni de la cumpărarea unei curele. Noi oferim doar posibilitatea de schimba produsul, riscăm vreo sancțiune în urma reclamației pe care a spus că o va face la ANPC?
Buna ziua. Am avut o clienta care a achizitionat o curea din piele intoarsa pt pantofii sotului. Cand a achizitionat-o i-am spus clar ca in baza bonului fiscal o poate schimba, dar nu o poate returna pt banii inapoi. A venit cam dupa 3 saptamani, si a spus ca nu este culoarea pantofilor sotului. I-am spus sa aleaga un alt model, pt ea sau sotul. In final, dupa multe refuzuri de modele pe care i le-am aratat, s-a hotarat la una albastra, ca dupa 15 min sa se reintoarca nervoasa cum ca acest model de albastru ea nu il poate asorta. Si totodata, cu amenintarea ca ma va reclama la Protectia Consumatorului, ca ea este medic si cunoaste legile. (Aici nu am inteles-o). Ma acuzase ca i-am furat si bonul din punga, desi ea il avea acolo. L-a gasit, si a zis ca va merge cu el sa ma reclame. Politica de retur a magazinului meu este ca produsul se schimba, dar nu se dau banii inapoi. Mentionez ca ea a plecat doar cu bonul, mi-a lasat si cea de-a doua curea, si a plecat val-vartej. Ce poate face? Ma poate reclama? Multumesc anticipat.
Ideea era daca pot avea probleme cu Protectia Consumatorului din aceasta cauza. Chiar acum ma gandeam, daca produsele sunt la mine, pt ca dansa mi le-a lasat, cu ce produs se prezinta in reclamatie... chiar este ciudat... Oricum, va multumesc pt raspuns!
Ares-3
Moderator 3din 3 utilizatori consideră acest răspuns util
@alinailiescu89
ANPC nu vă poate sancționa pentru ce povestiți. Magazinele fizice nu au obligația de returna banii pe produsele vândute dacă se răzgândește clientul, nu o au nici măcar pe aceea de a le schimba, deci dvs. oferiți clienților drepturi în plus față de ce prevede legislația din domeniu.
Probabil că va merge la ANPC, dar dvs. păstrați cureaua separat de restul mărfurilor și asta e. O să vină ea să și-o recupereze la un moment dat.
Când veți fi contactată de la ANPC spuneți-le exact ce ne-ați povestit nouă aici.
Cureaua dansei este sigilata, la magazin. Ba chiar ma gandeam sa o sigilez si pe cea albastra, luata a doua oara. Ca in cazul unui eventual control sa pot sa si explic cum au decurs lucrurile. Oricum, la magazin am afisat la vedere politica de retur a produselor, dar pe dansa nu a interesat-o. Sincer, mi-as fi dorit, chiar in cazul in care oricum ma reclama, sa isi ridice unul din produsele lasate, macar sa nu mai am constiinta ca am banii incasati. Dar totusi, daca legea se pare a fi de partea mea, atunci ANPC mai ia in considerare reclamatia dansei (in cazul in care chiar a vb serios). Si daca se ia in considerare, cam in cat timp imi vor face o vizita? Va multumesc oricum mult pentru raspunsurile dvs. Zi frumoasa!