avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1032 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitatea bugetară şi a ... inventar institutie
Discuție deschisă în Contabilitatea bugetară şi a serviciilor externalizate

inventar institutie

Buna ziua. Cum procedam la inventarul patrimoniului unei institutii in situatia in care in contabilitate apare un numar de bucati de produse, iar faptic sunt mai multe.Mai precis au fost inregistrate eronat in conta pt ca pe contractul de furnizare ale produselor- sunt cate sunt in realitate.
Va multumesc mult!
Cel mai recent răspuns: Ramona24 , utilizator 19:54, 10 Aprilie 2012
Comisia de inventariere va solcita note explicative (de la gestionar si contabil)
Pe baza celor constatate , a notelor explicative comisia va stabili modalitatea de regularizare a diferentelor dintre evidenta contabila si situatia faptica.

Ordinului 2861/2009(pentru aprobarea Normelor privind organizarea şi efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor şi capitalurilor proprii
(M.Of 704/2009)
[ link extern ]

punctul 39 din norme:

39.Pentru toate plusurile, lipsurile şi deprecierile constatate la bunuri, precum şi pentru pagubele determinate de expirarea termenelor de prescripţie a creanţelor sau din alte cauze, comisia de inventariere solicită explicaţii scrise de la persoanele care au răspunderea gestionării bunurilor, respectiv a urmăririi decontării creanţelor.
Pe baza explicaţiilor primite şi a documentelor analizate, comisia de inventariere stabileşte natura lipsurilor, pierderilor, pagubelor şi deprecierilor constatate, precum şi natura plusurilor, propunând, în conformitate cu dispoziţiile legale, modul de regularizare a diferenţelor dintre datele din contabilitate şi cele faptice, rezultate în urma inventarierii.
40._
(1)În situaţia constatării unor plusuri în gestiune, bunurile respective se evaluează potrivit reglementărilor contabile aplicabile.
Buna ziua. cum se procedeaza cand in mijlocul anului se schimba gestionarul? ce acte se fac? unde,cum in baza la ce acte se predau de fostul gestionar bunurile si cum se preiau de actualul gestionar? e vorba de institutie publica.multumesc
buna ziua,
se face o decizie de numire a unei comisii de inventariere, cu ocazia predarii-primirii gestiunii ; comisia inventariaza gestiunea respectiva (urmand aceeasi pasi ca la inventarierea anuala), intocmeste listele de inventariere, constata diferentele, intocmeste procesul verbal de inventariere cu ocazia predarii-primirii gestiunii,p-v pe care il semneaza atat gesionarul care preda cat si cel care primeste. am predat,....., am primit,.....de asemenea fisele de magazie trebuie aduse la zi , barate cu mentiunea inventar, data, sau noul gestionar in prezenta caruia s-a efectuat inventarierea isi poate deschide fise de magazie pe baza listelor de inventariere
multumesc. eu am pus pe cei doi gestionari sa semneze pe fiecare fisa de inventar scoasa din contabilitate...gestionar-predator, gestionar-primitor, dar acuma jos pe modelul conform ordinului exista un text cum ca inventarul s-a facut in prezenta mea..nu am obiectii....cine semneaza aici? gestionarul care pleca sau cel care ramane?
ambii. iar celui care preda i se ia o declaratie de inceput de inventar si una (de sfarsit)dupa terminarea inventarierii

Alte discuții în legătură

În ce condiții se poate scoate din evidența fiscală o creanță mai veche de 3 ani a unui client radiat din orc? vyo33 vyo33 Buna ziua, In ce conditii se poate scoate o creanta din evidenta contabila, avand in vedere faptul ca clientul care trebuia sa incaseze suma de bani este ... (vezi toată discuția)
Inventariere domeniu public astoria astoria Buna ziua Cine stabileste valorea prejudiciului si vinovatii in cazul constatarii unei lipse cu ocazia inventarierii unor elemente din domeniul public al ... (vezi toată discuția)
Cum va proceda angajatorul ? oanaportar oanaportar Hristos a înviat ! În urma inventarierii anuale la bibliotecă, comisia de inventariere a constatat lipsa unor bunuri din Fondul documentar închis ... (vezi toată discuția)