avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 173 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Cum pot dovedi ca motivul concedierii este ...
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Cum pot dovedi ca motivul concedierii este razbunarea?

Sunt in concediu medical in urma unei interventii chirurgicale ginecologice facuta acum trei saptamini si ma anuntat patronul laboratorulu de analize unde lucrez ca asistenta medicala ca urmea za cind ma intorc sa desfinteze postul meu ( pentru ca citez : nimeni nu ia medical in firma mea si o sa ma razbun ). As vrea sa stiu va rog daca la incetarea contractului trebuie trecut motivul din aliniatul 2 al literei 65 cu care el il va inceta( cand am fost sa duc concediul medical mia aratat ca avea deja facuta hirtia de concediere pentru intimidare sunt convinsa) , daca mai am dreptul in perioada preavizului la bonurile de masa , daca pot absenta in perioada preavizului pentru a cauta alt loc de munca, daca este obligat de lege la alte plati conpensatorii in afara de cele salariale , daca pot sal actionez in judecata pentru ca motivul real nu este cel invocat de d-lui adica desfintare postului . Multumesc pentru raspuns . Mihaela Mocanu
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 20:47, 5 Decembrie 2008
Angajatorul poate decide concedierea salariatului în situaţia în care locul de muncă ocupat este desfiinţat ca urmare a unor dificultăţi financiare sau a reorganizării activităţii. Desfiinţarea locului de muncă trebuie să fie efectivă şi să aibă o cauză reală şi serioasă.
Salariaţii aflaţi în această situaţie beneficiază de măsuri active de combatere a şomajului şi pot beneficia de compensaţii în condiţiile prevăzute de lege şi de contractul colectiv de muncă aplicabil.
Durata preavizului este de 20 de zile lucrătoare.
În perioada preavizului, salariaţii au dreptul să absenteze patru ore pe zi de la programul unităţii, pentru a-şi căuta un loc de muncă, fără ca aceasta să afecteze salariul şi celelalte drepturi. Orele absentate se pot acorda prin cumul, în condiţiile stabilite de angajator.
La încetarea contractului individual de muncă din motive ce nu ţin de persoana salariatului, angajatorii vor acorda acestuia o compensaţie de cel puţin un salariu lunar, în afara drepturilor cuvenite la zi.
mihaela mocanu a scris:

Sunt in concediu medical in urma unei interventii chirurgicale ginecologice facuta acum trei saptamini si ma anuntat patronul laboratorulu de analize unde lucrez ca asistenta medicala ca urmea za cind ma intorc sa desfinteze postul meu ( pentru ca citez : nimeni nu ia medical in firma mea si o sa ma razbun ). As vrea sa stiu va rog daca la incetarea contractului trebuie trecut motivul din aliniatul 2 al literei 65 cu care el il va inceta( cand am fost sa duc concediul medical mia aratat ca avea deja facuta hirtia de concediere pentru intimidare sunt convinsa) , daca mai am dreptul in perioada preavizului la bonurile de masa , daca pot absenta in perioada preavizului pentru a cauta alt loc de munca, daca este obligat de lege la alte plati conpensatorii in afara de cele salariale , daca pot sal actionez in judecata pentru ca motivul real nu este cel invocat de d-lui adica desfintare postului . Multumesc pentru raspuns . Mihaela Mocanu

Nu aveti cum demonstra ca motivul concedierii este razbunarea. vedeti cele mentionate de Elis
Cu un avocat bun se poate dovedi foarte usor....parerea mea! Pentru ca el trebuie sa faca o dovada foarte clara a motivului pentru care v a concediat. In cazul in care postul in care dvs lucrati este desfiintat , angajatorul trebuie sa va repartizeze pe alte posturi disponibile in unitate , sau la vacantarea unui post trebuie sa va anunte , iar dvs in termen de 10 zile trebuie sa va dati acceptul, cu privire la postul ce vi se ofera. Abia dupa 10 zile in cazul in care refuzati postul poate sa faca o alta angajare. Este obligat de lege sa faca asta.... asa ca nu inteleg de ce v-ar desfiinta postul ....daca nu ar putea sa scape de dvs din unitatea respectiva. sfat: Consulta un avocat.!!!
madalina85 a scris:

Cu un avocat bun se poate dovedi foarte usor....parerea mea! Pentru ca el trebuie sa faca o dovada foarte clara a motivului pentru care v a concediat. In cazul in care postul in care dvs lucrati este desfiintat , angajatorul trebuie sa va repartizeze pe alte posturi disponibile in unitate , sau la vacantarea unui post trebuie sa va anunte , iar dvs in termen de 10 zile trebuie sa va dati acceptul, cu privire la postul ce vi se ofera. Abia dupa 10 zile in cazul in care refuzati postul poate sa faca o alta angajare. Este obligat de lege sa faca asta.... asa ca nu inteleg de ce v-ar desfiinta postul ....daca nu ar putea sa scape de dvs din unitatea respectiva. sfat: Consulta un avocat.!!!


De unde ati citat aceste prevederi??? :hm:

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Somaj catalin07 catalin07 Buna ziua. Lucrez la o firma privata si urmeaza sa-mi incetez relatiile de munca cu aceasta firma. Sunt angajat pe perioada nedeterminata de 2 ani si jumatate ... (vezi toată discuția)
Desfiintare post remenyseg remenyseg Buna ziua. In perioada preavizului pentru desfiintare post angajatul are dreptul de a absenta 8 ore/zi de la programul unitatii pentru a-si cauta loc de ... (vezi toată discuția)
Desfintare post Ralucatro Ralucatro Sotul meu a fost anuntat in scris printr-o decizie interioara ca postul este desfintat din motiv criza economica.Mentionez ca lucreaza de 1 an si 3 luni si a ... (vezi toată discuția)