avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 862 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Paşapoarte, cărţi de ... pastrare buletin de identitate
Discuție deschisă în Paşapoarte, cărţi de identitate, acte de stare civilă - formalităţi, obţinere, probleme

pastrare buletin de identitate

Un buletin de identitate predat la decesul persoanei se pastreaza un numar de ani in arhiva evidentei populatiei ?
Cel mai recent răspuns: Justitiarul71 , utilizator 19:35, 18 Aprilie 2012
Normele prevad ca la decesul titularului,documentul de identitate se preda autoritatilor ,care il arhiveaza un termen bine determinat,dupa care documentul intra in procedura de distrugere
Conform Hotararii nr. 64 din 26 ianuarie 2011 pentru aprobarea Metodologiei cu privire la aplicarea unitara a dispozitiilor în materie de stare civila:

ART. 56
Ofiterul de stare civilă este obligat să retină actul de identitate al celui decedat si să-l anuleze. Cartea de identitate se anulează prin tăierea coltului în care se află înscrisă perioada de valabilitate, iar în cazul buletinului de identitate si al cărÑii de identitate provizorii se aplică, pe prima pagină, respectiv pe verso-ul documentului, stampila cu următorul continut:
"DECEDAT, Act nr. .........../anul ......, luna ..........., ziua ........., înregistrat la Primăria .............., judetul ...........".

ART. 57
(1) În termen de 10 zile de la data înregistrării decesului, ofiterul de stare civilă are obligatia să trimită actele de identitate ale persoanelor decedate sau declaratiile prevăzute la art. 55 alin. (2), cu adresă scrisă, întocmită potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 30, la structura de evidentă din cadrul S.P.C.L.E.P. la care este arondată unitatea administrativ-teritorială
pe raza căreia persoana decedată a avut ultimul domiciliu.

ART.19.
(2) Termenul de păstrare a documentelor care au stat la baza înregistrării actelor si faptelor de stare civilă, precum si la înscrierea mentiunilor ulterioare este de 50 de ani de la crearea lor; la expirarea termenului de păstrare, acestea pot fi scoase din evidenta arhivei, prin selectionare, cu aprobarea directiilor judetene/Directiei Municipiului Bucuresti ale/a Arhivelor Nationale, conform prevederilor art. 11 din Legea nr. 16/1996, cu modificările si
completările ulterioare.

[ link extern ]
Ultima modificare: Luni, 16 Aprilie 2012
Andreea-Ionescu, utilizator
Cu multumiri!
Buletinele anulate sau expirate nu se mai pastreaza. Nu ar avea niciun rost sa se faca depozite de acte expirate. Este adevarat termenul de pastrare a documentelor(certificatul medical, copie buletin declarant) care au stat la baza inregistrarii actului de deces este de 50 de ani, in schimb buletinul, anulat, tăiat in coltului în care se află înscrisă perioada de valabilitate, se preda de catre starea civila la Serviciul de evidenta a persoanelor care conform art.82, alin 5 din HG 1375/2006 il distruge prin ardere...in fiecare luna.
Ultima modificare: Miercuri, 18 Aprilie 2012
Justitiarul71, utilizator

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Buletin de identitate al unui decedat ContSters238389 ContSters238389 Va rog mult daca stie cineva ce se petrece cu buletinul de indentitate dupa deces. Am nevoe de buletinul de indentitate al matusii mele (decedata in august ... (vezi toată discuția)
Obtinerea codului numeric personal ContSters253253 ContSters253253 Sotia mea si cu mine suntem stabiliti in Canada de 20 de ani. Amandoi avem cetatenie romana si canadiana. Pana la plecarea noastra din tara in 1990, nu ni ... (vezi toată discuția)
Distrugerea arhivei financiar-contabila cu termen de pastrare expirat stefi15 stefi15 In legatura cu distrugerea arhivei financiar-contabila cu termen de pastrare expirat: Conform legii 16/1996 a Arhivelor Nationale, art.11, PV de ... (vezi toată discuția)