Acum 5 zile am fost sunat de o companie de telefonie mobila care mi-a facut o oferta de internet prin stick. Am acceptat-o. Stick-ul a ajuns la mine prin curier rapid. Soferul m-a pus sa semnez un contract. Ajuns in casa am constatat ca contractul nu se potriveste cu promotia facuta prin telefon.
Intrebarea este: pot renunta la contract in termen de 10 zile lucratoare conform Ordonanţă nr. 130/2000 din 31/08/2000 privind protecţia consumatorilor la încheierea şi executarea contractelor la distanţă?
Mentionez ca i-am sunat pe cei de la compania de telefonie iar aceastia mi-au spus ca au ascultat convorbirea mea cu reprezentantul lor iar eu am fost informat despre contract. Eu stiu ca nu. Daca eu am fost informat corect nu se poate renunta in termne de 10 zile lucratoare la contract si produs? NU am folosit produsul si serviciul de la primirea acestuia.
Intrucat, potrivit ANEXEI OG nr. 130/2000 privind protectia consumatorilor la încheierea si executarea contractelor la distanta, "telefonul cu interventie umana" este considerat tehnica de comunicare la distanta, beneficiati de toate prevederile Ordonantei, inclusiv de optiunea de renuntare la contract in termen de 10 zile de la data achizitionarii serviciului.
In principiu, se poate renunta la servicii in termen de 10 zile de la primirea coletului. Insa, trebuie determinata natura serviciului, fiindca daca acel stick este asimilat unui program informatic atunci nu se poate renunta daca produsul a fost desigilat. Personal, nu cred ca sunt probleme, avand in vedere ca nu ati folosit serviciul. Ceea ce va sfatuiesc este sa anuntati furnizorul despre intentia Dvs de returnare a produsului si sa-l returnati in cele 10 zile de la primirea coletului. Succes!
Ce ma sfatuiti sa fac in cazul in care acestia nu vor sa primeasca produsul si sa anuleze contractul? (stick-ul este in cutiea sigilata)
I-am sunat sa le spun ca am dreptul sa renunt la contract in termen de 10 zile iar ei mi-au spus ca nu se poate decat daca le platesc contravaloarea contractului.
Returnati coletul primit, pastrand (daca este posibil) copii dupa documentele transmise odata cu livrarea acestuia. Returnarea coletului efetuati-o cu confirmare de primire.
In cazul in care nu obtineti incetarea efectelor contractului, adresati-va OPC printr-o cerere la care veti anexa in copie toate documentele privind livrarea coletului si optiunea Dvs. de returnare a acestuia.