avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 628 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul familiei sau probleme ... Divort fara minor.
Discuție deschisă în Dreptul familiei sau probleme juridice de familie

Divort fara minor.

Buna ma numesc Adrian si sunt elev in cls X , parintii mei divorteaza pe cale judecatoreasca si primul proces este pe data de 11 sep. 2012 , iar eu pe data de 6 mai, voi face 18 ani . Am si o sora de 19 ani dar a abandonat scoala si lucreaza. Si sunt interesat de urmatoarele aspecte:

-eu voi mai primi pensie alimentara din partea mamei ?(daca DA pe ce perioada de timp o voi primi), daca fac 18 ani dar precizez sunt inscris la scoala.

--Sora mea nu este precizata in proces ,dar poate avea ceva pretentii?

--cat poate dura un proces ca acesta ?

--iar eu locuiesc cu tata din aprilie, tata poate cere pensie retro-activa de cand locuim impreuna aman doi la cererea ei ?
1. Puteti primi pensie alimentara pana la finalizarea studiilor, dar nu mai mult de 26 de ani.
2. Sora dvs. isi obtine singura sursele de venit, deci nu mai poate emite pretentii pentru a primi pensie alimentara.
3. Durata procesului depinde de mai multi factori: prezenta partilor, intelegerea dintre ei, administrarea de probatoriu etc.
4. Instanta va dispune de cand celalat parinte va plati pensie alimentara.
Art. 524. - Are drept la întretinere numai cel care se afla în nevoie, neputându-se întretine din munca sau din bunurile sale.
Fiind elev, vei primi pensie de intretinere pe durata studiilor. Daca vei fi student si nu vei lucra, pe primi de asemenea pensie. Cuantumul ei este de maxim 1/4 din veniturile mamei.
Sora lucreaza, nu va primi pensie.
Daca partile se inteleg si nu exista motive de amanare se poate termina la primul termen de judecata.
Exista temei de lege pentru a cere pensie si pe perioada anterioara cererii intr-un singur caz: intarzierea cererii din culpa mamei. Depinde ce circumstante.