Conform OMFP nr. 52/2012 privind principalele aspecte legate de întocmirea şi depunerea situaţiilor financiare anuale şi a raportărilor anuale la unităţile teritoriale ale Ministerului Finanţelor Publice, situaţiile financiare anuale încheiate la 31 decembrie se întocmesc în lei şi se semnează atât de persoanele abilitate, potrivit legii, cât şi de către administratorul sau persoana care are obligaţia gestionării entităţii.
In cazul societatilor comerciale care in exercitiul financiar precedent au inregistrat cifra de afaceri neta sub echivalentul in lei al sumei de 35.000 euro si totalul activelor sub echivalentul in lei al sumei de 35.000 euro, situatiile financiare anuale si celelalte raportari contabile se intocmesc si se semneaza de catre persoanele care organizeaza si conduc contabilitatea acestora (art. 5 alin. 11 si art. 28 alin. 12 din lege).
Avand in vedere prevederile art. 10 din lege referitoare la organizarea si conducerea contabilitatii, administratorul are obligatia gestionarii patrimoniului unitatii si poarta raspunderea pentru organizarea si conducerea contabilitatii, in timp ce directorul economic (sau contabilul-sef ori alta persoana imputernicita in toate cazurile, cu studii economice superioare) este conducatorul compartimentului de contabilitate si poarta raspunderea pentru aplicarea necorespunzatoare a reglementarilor contabile.