avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 700 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Procedura incasare
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Procedura incasare

In cazul in care administrarea Asociatiei de propietari, este externalizata, este facuta de o firma particulara, ce proceduri si ce documente trebuie sa indeplineasca si sa detina casierul?
Multumesc
Cel mai recent răspuns: Adriantot , moderator 15:58, 22 Aprilie 2012
Din punct de vedere al asociatiei de proprietari, casierul fiind un angajat al firmei de administrare, nu trebuie sa prezinte niciun document.
Responsabilitatea indeplinirii atributiilor acestuia revine in intregime firmei.
Daca va referiti la garantii, atunci asociatia poate cere firmei de administrare sa depuna in contul asociatiei o garantie pecuniara in baza contractului incheiat intre asociatiatia de proprietari si firma de administrare.

Cat priveste cum, cand si unde isi desfasoara activitatea casierul, si acest aspect poate fi trecut in contract.
Ultima modificare: Vineri, 20 Aprilie 2012
elga50, moderator
Activitatea de caserie trebuie desfasurata conform DECRET nr. 209 din 5 iulie 1976 pentru aprobarea Regulamentului operatiilor de casa ale unitatilor socialiste

EMITENT: CONSILIUL DE STAT
PUBLICAT: BULETINUL OFICIAL NR. 64 DIN 6 /7 /76

.

ART. 6 ne precizeaza conditiile in care trebuiesc desfasurate activitati de carerie.

Casieria trebuie sa funcţioneze într-un spaţiu adecvat, în condiţiile unei depline securitati. În acest scop, conducãtorii unitãţilor socialiste sînt obligaţi sa ia mãsuri pentru a asigura inzestrarea casieriei cu mijloace tehnice de paza şi de alarma, în funcţie de importanta valorilor pãstrate şi sa asigure condiţiile de pãstrare a numerarului în cadrul unitãţilor şi de transport la şi de la bãnci sau celelalte instituţii de credit, conform dispoziţiilor legale. În cazul în care este necesarã, transmiterea sumelor în alta localitate pentru plati se va face prin cele mai apropiate unitãţi bancare, de credit sau poştale.

Acest decret inca mai este in vigoare si este obligatoriu pentru toate personele juridice

Sunt sigur ca nici o asociatie de proprietari nu indeplineste aceste cerinte minime de siguranta. Responsabilitatea sa ia mãsuri pentru a asigura inzestrarea casieriei cu mijloace tehnice de paza şi de alarma este a presedintelui care trebuie sa decida efectuarea acestor lucrari.

Deci este obligatia asociatiei sa inzestreze locul in care se fac incasari cu aceste masuri de siguranta. In caza ca nu va permiteti aceste costuri exista posibilitatea de a achita intretinerea in contul bancar al asociatiei.


Intrebarea era ce conditii trebuie sa indeplineasca casierul, nu asociatia de proprietari fata de casier.
gcprmr a scris:
.. ce proceduri si ce documente trebuie sa indeplineasca si sa detina casierul?

Procedura clasica: casierul primeste banii si elibereaza chitanta pentru suma incasata.
Documente ce trebuie sa intocmeasca (nu sa indeplineasca) casierul: chitanta si registrul de casa.
Ultima modificare: Duminică, 22 Aprilie 2012
Adriantot, moderator

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Legea 333/2003 actualizata cu 40/2010 predescughe predescughe La o asociatie de proprietari s-a trimis o informare in sensul ca la sediul asociatiilor de proprietari si in incaperile in care se incaseaza bani trebuiesc ... (vezi toată discuția)
Operator calculator - casier Bogdan88 Bogdan88 Buna ziua. Am o intrebare la dumneavoastra. Lucrez la o firma de transporturi in functia de operator calculator. De aproximativ 1 an am fost obligat sa incasez ... (vezi toată discuția)
Dotari casierie asociatie de proprietari bureac62 bureac62 Va rog sa-mi raspundeti daca Asociatia de proprietari poate fi obligata de catre Politia de proximitate,in baza L. 333/2003 si a HG. 301/2013 sa-si doteze ... (vezi toată discuția)