Buna ziua! Va rog sa ma ajutati si pe mine cu un raspuns,o indrumare. Poate subiectul acesta s-a mai discutat,insa nu prea m-am descurcat sa-l gasesc.
Sora mea si sotul acesteia au lucrat la o firma in jur de 6 ani. Dupa vreo 5 ani au aflat ca pe cartile lor de munca se lucreaza la jumatate de norma,dar ei aveau un program de lucru de 8-10 ore. Si-au dat demisiile in Noiembrie 2010. Problema este ca nici in ziua de astazi angajatorul nu le-a inapoiat catile de munca pe motivul "ca se lucreaza inca in ele pe perioada din urma". Mentionez ca nu exista datori catre angajator sau orice altceva ce l-ar impiedica pe acesta sa inapoieze cartile de munca. Va rog,spuneti-mi cum se poate rezolva situatia.
Va multumesc!
Retinerea cartii de munca este ilegala in orice imprejurare. In primul rand fiecare trebuie sa faca o notificare scrisa fostului angajator, cu confirmare de primire, prin care sa ceara eliberarea cartilor de munca.
Daca nu primesc raspuns sau angajatorul va refuza in continuare sa le elibereze pot face plangere la ITM. Aceastia, in urma unui control ii pot obliga sa le elibereze cartile de munca.
Pot face plangere penala la Parchet pentru refuzul nejustificat de a elibera un document personal sau pot deschide actiune in instanta impotriva fostului angajator.
Desi pare greu de crezut, ar putea fi posibil ca aceste carnete sa fie la ITM. Acestea fie nu sunt completate la zi, fie nu sunt ridicate de angajator. Urmati sfatul dat de Gabrielle Monique.