Am o angajata nascuta in octombrie 1952. Cand ar trebui sa iasa la pensie? Din anexa 5 din Legea Pensiilor, VARSTA DE PENSIONARE LA FEMEI 2012 inteleg ca trebuia sa iasa in ianuarie 2012. Daca acest lucru nu s-a intamplat, ca si angajator ce ar trebui sa fac?
Doamna se putea pensiona in luna Ianuarie 2012. Pensionarea nu este automata si obligatorie. Prin urmare, angajatorul trebuie sa intocmeasaca dosarul de pensie si sa-l depuna la Casa Judeteana de Pensii
ART. 56
(1) Contractul individual de muncã existent înceteazã de drept:
c) la data îndeplinirii cumulative a condiţiilor de vârstã standard şi a stagiului minim de cotizare pentru pensionare; la data comunicãrii deciziei de pensie în cazul pensiei de invaliditate, pensiei anticipate parţiale, pensiei anticipate, pensiei pentru limitã de vârstã cu reducerea vârstei standard de pensionare;
Daca angajata are si cel putin 15 ani de stagiu de cotizare, contractul ei de munca a incetat de drept in ianuarie 2012, cand ar fi trebuit sa-i faceti decizia de incetare cu art.56 alin.(1) lit.c) din Codul muncii. Cu aceeasi data, angajata putea sa depuna dosarul de pensionare la casa de pensii, nu dvs.
De la data respectiva, daca doreati sa mai fie angajata, trebuia sa-i incheiati un nou CIM.
Personal, as face acum acest lucru. Incetati CIM si dati-i doamnei toate actele necesare pentru a-si depune dosarul de pensie. Incheiati un nou CIM cu doamna in cauza daca doriti sa mai lucreze pentru dvs.