avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1182 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Drept penal - probleme serioase cu ... Sa depunem plangere penala pentru violare de ...
Discuție deschisă în Drept penal - probleme serioase cu dreptul

Sa depunem plangere penala pentru violare de domiciliu, furt sau ce?

Buna ziua.Impreuna cu sotul am deschis o covrigarie pentru care am achizitionat utilaje in valoare de 6500 euro in iunie -iulie 2011.Amprimit facturi doar pentru o parte din utilaje (respectiv anumite componente ale cuptorului ) in valoare de cca 3250 euro cursul iulie 2011, fiind asigurati ca vom beneficia de service-ul utilajelor ,cealalta firma fiind in aceeasi localitate.(desi nr de contact pt utilaje , apare pe internet ca fiind al fratelui din Is).Suma a fost platita cu cash , plata in 3 rate :prima 3250e ,apoi 1625e si 1625e. Alte acte nu ni s-au inmanat (proces verbal de predare primire ,certificat de garantie ,declaratie de conformitate,etc).De la aceeasi firma am primit si instruirea orala -un angajat al lor ne-a instruit personalul de atunci in privinta modelarii covrigilor, din care a mai ramas 1 in prezent.Problema cea mare este ca , din noiembrie2011 malaxorul s-a defectat , a inceput sa curga ulei, a fost dus la reparat de catre administratorul firmei care ni l-a vandut. De atunci si pana in prezent , malaxorul mereu a avut cate ceva (motor ars, reductor defect, lant rupt ,etc),fiind nevoiti sa intrerupem productia de fiecare data, perioade in care aluatul era malaxat la el in societate(firma care ni l-a vandut) pana il repara.Pana la urma ni s-a adus altul nou, pt care ni s-au mai cerut"doar 300euro", pe care sotul nu a avut de unde sa-i dea, perioada iernii fiind foarte grea, dar si pt ca am considerat ca inca este in garantie.Ca urmare la ceva timp cca 1saptamana, malaxorul nou a fost luat si dus ( am aflat si vazut cu proprii nostri ochi la o alta covrigarie care urmeaza sa se deschida.
Absolut deranjant si revoltator ca administratorul firmei care ne-a vandut malaxorul ,de fiecare data ptrunde in spatiu ca la el acasa ,fara a cere voie cuiva, fara a instiinta pe cineva( pe sotul meu sau pe vreunul dintre proprii nostri angajati).Cand a luat malaxorul cel nou care ni-l lasase ,a intrat in spatiu(usa fiind descuiata pentru a se schimba tura angajatilor , l-a scos din priza ,afara il mai astepta o persoana de sex masculin carestatea la usa.In acel moment angajata noua a ramas blocata ,intrucat nu-l cunostea, nu stia ce sa faca dar apoi l-a sunat pe sotul meu de cele intamplate.Acesta din urma i-a spus angajatei sa-i spuna sa-l astepte, sa nu plece ca se afla la 1min-2min de spatiu,dar acesta a zis ca se grabeste.sotul meu a apucat sa-i vada microbuzul cand pleca el aflandu-se la semafor.apoi l-a sunat la telefon si l-a intrebat de ce l-a luat , la care a primit raspunsul ca trebuie sa-l dea altcuiva si ca sigur malaxorul vechi va functiona.
In respectiva zi , malaxorul vechi nu a fost utilizat ,existand coca de la cel nou.,a doua zi a fost utilizat ,iar a treia zi cand s-a facut doar 1 malaxare s-a rupt lantul.In aceeasi zi administratorul a venit sa ia lantul, procedand la fel ,intrand in spatiu ,demontand lantul, necerand permisiunea nimanui pentru a intra, nelasand nici un act,a intrebat ce s-a intamplat ,acestia au spus "ca au auzit o pocnitura dupa care malaxorul s-a oprit",dupa care a cerut o surubelnita angajatilor, a demontat lantul ,l-a luat ,iar in momentul plecarii acestuia sotul meu a ajuns si el acolo finnd asigurat ca il va repara ca are garantia celui care l-a reparat.In aceeasi zi duminica fiind,sotul meu i-a cautat la telefon si pe cel din acelasi oras si pe fratele luidin Is pentru a-i intreba cum ramane cu malaxorul,acestia nu am mai raspuns la telefon .Cel din Is a raspuns in cele din urma dar cand a fost apelat de pe nr. meu de tel (care nu-l au,gandindu-se probabi;l ca este un alt posibil client de pe internet pt utilaje).Fiind f suparat ,sotul meu i-a spus celui din Is ca dc nu revine cu un telefon sau nu-i aduce un malaxor pana in ziua urmatoare la orele 5 dimineata, se va dresa Autorittilor.Cel din Is i-a spus ca se va rezolva ,dar apoi nu au mai raspuns la nici un telefon(al meu sau al sotului) ,urmatoarea zi fiind nevoiti sa inchidem, neavand cu ce lucra.Mentionez ca ,fiind de buna credinta, am cerut sa ni se dea acte inca de la bun inceput pt toate utilajele, iar el a spus mereu ca le va da, iar apoi ne-a zis ca nici el nu are acte de la cei de la care ia ,pentru ca le cumpara cu un pret mai mic ca sa ni le poata da noua, dar oricum el se va ocupa de toata service-area.
Am depus la Garda Financiara plangere pentru lipsa facturii si a chitantei pentru malaxor, apoi am incercat la ANPC dar ni s-a spus ca se ocupa doar de persoane fizice(oare cum este posibil) si sa ne adresam instantelor de judecata.Am apelat la o cunostinta de-a noastra avocat care a trimis o notificare pe adresa sediului social si a punctului de lucru,dar ma gandesc ca d-l administrator savarseste prea multe acte si fapte care ne aduc atingere intereselor materiale ale propriei societati com.Avem declaratiilor angajatilor cu privire la cele intamplate.Cum poate patrunde in spatiu fara a cere cuiva voie?Urmareste cand usa este descuiata?

Dorim sa facem plangere penala la politie si la Parchet pentru violare de domiciliu si furt.Ar exista elementele si altor infractiuni?Ce putem face pentru a ne recupera prejudiciu cauzat de un om pus pe mici inselatorii?Avem vreo sansa?
Rugam explicatii detailate.Multumim
Cu consideratie,
M
Cel mai recent răspuns: mihaellav , utilizator 17:57, 26 Aprilie 2012
Alte acte nu ni s-au inmanat (proces verbal de predare primire ,certificat de garantie ,declaratie de conformitate,etc) Asta spune cam tot
Daca nu aveti acte pe malaxor,cum vi-l puteti insusi ca si proprietate personala ?
Malaxorul trebuia sa fie luat in primire de catre dumneavoastra cu acte,care sa ateste tocmai ceea ce nu detineti (certificat de garantie,declaratie de conformitate,proces verbal de predare primire etc).
Reparatia pe care v-a facut-o este pe cat de ilegala pe atat de legala: ilegala pentru ca reparatia trebuia sa fie consemnata intr-un proces verbal de reparatie al malaxarului (dar de unde un asemenea proces verbal de interventie asupra malaxorului daca nu aveti nici certificatul de garantie) iar pe de alta parte reparatia a fost legala pentru ca: v-a facut-o chiar la fata locului (desi nu stiu ce aveau de zis cei de la sanepid daca va prindeau pe toti in fapt) :)
Nu cred ca mai puteti face mare lucru,e si o vorba: ce e in mana nu-i minciuna si fara hartii..ce sa dovediti? poate "vanzatorul" sustine ca produsul v-a fost imprumutat si apoi si l-a luat inapoi iar pe durata imprumutarii produsului v-a spus ca va face el asa amical si reparatia daca doamne fereste pateste malaxorul ceva..lucru pe care l-a si facut.
Asta este un rapuns la rece. Daca moderatorii au alta parere si vor sa-mi stearga postarea pentru o posibila informare eronata..chiar ii rog :D
Era sa uit. Vreti sa faceti o smecherie?
Va puneti angajatii sa va plateasca malaxorul,ei fiind de vina ca respectivul echipament a disparut din unitate,ca au lasat sa intre persoane straine in acel spatiu,sa se serveasca cu ce le-a cazut la mana si au plecat cu el fara ca macar sa lase un proces verbal ca malaxorul urmeaza sa fie luat din unitate.
Totusi,legal,ar trebui sa aveti o fisa a postului cu angajatii printre care sa le aduceti la cunostinta ca au si obligatia sa protejeze respectiva incinta pe durata in care ei se afla la munca (de exemplu sa nu lase persoane straine sa intre unde nu au voie etc ca e de la caz la caz) si asa ii aveti la mana si pe angajati (in cazul in care sunt straini si nu din familie).
Ultima modificare: Joi, 26 Aprilie 2012
suspectu, utilizator
Vroiam sa spun ca nici pentru facturile ce le avem ,componente ale cuptorului pt care exista facturi si chitante , nici pt acestea nu ni s-au inmanat nici o garantie ,nici un proces verbal de predare -primire.
Nu ,malaxorul nu a fost reparat niciodata in incinta spatiului , afost luat si dus undeva.
Nu se poate sa nu existe ceva de facut pentru apararea drepturilor noastre.Nu vrem sa facem nici o smecherie , vrem doar ce este al nostru.
Dar oare nu este infractiunea de inselaciune in conventii art 215?
Dar evaziune fiscala nu este? Cum poate cineva promite ca emite factura pt linie covrigarie, dupa care , cand toate au fost instalate se aduc facturi pentru componente cuptor , iar la insistentele noastre de a ni se inmana garantia si altele spunea mereu ca o sa le aduca.
Astept chiar un ajutor real prin aflarea unor informatii de la posibilii juristi de aici.
Cu consideratie, M
mihaellav a scris:

Vroiam sa spun ca nici pentru facturile ce le avem ,componente ale cuptorului pt care exista facturi si chitante , nici pt acestea nu ni s-au inmanat nici o garantie ,nici un proces verbal de predare -primire.
Nu ,malaxorul nu a fost reparat niciodata in incinta spatiului , afost luat si dus undeva.



Pai..depinde..si anume: eu,ca si altii care vor citi,nu stiu/stim despre ce componente ale cuptorului este vorba. Eu gandesc situatia la rece,asa cum o precizati si va pot spune ca nu toate componentele unui cuptor pot veni cu garantie plus ca atata timp cat ai chitanta si factura nu este obligatoriu sa existe si proces verbal de predare primire.
Exemplu: ma duc intr-un hypermarket (mare) si cumpar un cuptor industrial (nu conteaza de care). Hypermarketul imi va elibera chitanta daca sunt persoana fizica (eventual factura daca insist) si daca sunt persoana juridica (ca dumneavostra) chitanta si factura. Procesul verbal poate fi solicitat in acest caz doar daca transportul cuptorului a fost oferit de hypermarket,iar eu semnez sau nu un proces verbal de predare-primire al produsului raportat la cum a ajuns la destinatie: deteriorat sau nedeteriorar/distrus/etc.
Nu vad unde ati fi putut invoca atat de insistent prezenta unui proces verbal de predare-primire (desi poate fi discutabil si oamenii mai destepti ma vor putea contrazice..sau sa vina cu afirmatii).
P.S. exemplul de mai sus este pe un bun intreg si nu componente.
Ultima modificare: Joi, 26 Aprilie 2012
suspectu, utilizator

Alte discuții în legătură

Buna ziua! am un bmw seria 3 2009, l-am dus in service pentru ... Neagu mihai Neagu mihai Buna ziua! Am un Bmw seria 3 2009, l-am dus in service pentru o compresie. Mecanicul a scapat un surub sau o piulita, nu stiu exact ce in chiuloasa dupa care ... (vezi toată discuția)
Plata pt o factura de doua ori!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! mimi32 mimi32 in 2009 am angajat firma X (domeniu constructii) pt a-mi \"rezolva\" un spatiu comercial (finisaje) cu o suprafata de 1100mp. tot ok , s-a lucrat bine...s-a ... (vezi toată discuția)
Contract de inchiriere lucfelice lucfelice Buna seara, vreau sa dau in chirie apartamentul meu. Am gasit chiriasi dar tinand cont ca nu ii cunosc, as vrea sa imi protejez apartamentul si bunurile din ... (vezi toată discuția)