avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 503 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... Indemnizatie prenatal si postnatal (CCC) pe perioada ...
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

Indemnizatie prenatal si postnatal (CCC) pe perioada studiilor postliceale

Buna ziua...
Sunt eleva in anul 3 la postliceala sanitara particulara (Carol Davila), invatamant de zi...Sunt in ultimul an si voi naste la sfarsitul lunii iunie..
Am o rugaminte la persoanele familiarizate cu o astfel de situatie, sa ma lamureasca daca am dreptul la indemnizatii pre si postnatal tinand cont ca in ultimii 3 ani am fost studenta in cadrul scolii si nu am realizat venituri si care sunt pasii de urmat..va multumesc......
Cel mai recent răspuns: mama bobo , utilizator 20:35, 6 Decembrie 2016
1. Faceti o confuzie de termeni:
- Concediul de maternitate = 126 de zile = sarcina si lauzie = pre si postnatal.
- Concediul pentru cresterea copilului (CCC) = concediul indemnizat pentru cresterea copilului pana la 1 an, 2 ani sau 3 ani (in cazul copilului cu handicap).

2. In cazul dvs. nu puteti beneficia de concediu de maternitate deoarece nu indepliniti conditiile cerute de OUG158/2005.

3. Dvs. puteti beneficia de CCC incepand cu data nasterii copilului daca in cele 12 luni premergatoare nasterii copilului (iunie 2011 - iunie2012) ati urmat cursurile la zi ale unei unitati de invatamant (scoala postliceala, universitate etc.).

4. - Va adresati Primariei din localitatea in care aveti domiciliul inde veti primi lista cu actele necesare pentru a beneficia de indemnizatie pentru CCC si le veti depune tot acolo.
- Pe perioada CCC puteti frecventa in continuare cursurile unei forme de invatamant la zi dar nu puteti obtine venituri profesionale (salariu, venituri din activitati independente sau agricole etc.).
va multumesc mult ptr raspuns..