1. In termen de 30 de zile de la infiintare se depune declaratia 070 la ANAF, Inregistrarea fiscala se face oricum de catre ONRC, deci aceasta prima depunere este cam fara sens, totusi eu recomand depunerea.
2. In termen de 15 zile de la infiintare, declaratia 220 la ANAF - declararea venitului estimat. Daca nu ai siguranta obtinerii de venituri, estimezi cat mai putin, deoarece acest impozit se va plati obligatoriu, indiferent daca ai sau nu incasari. Un estimat de 1000 lei este suficient, se va plati un impozit cumulat de 16% in 4 transe trimestriale.
3. Se cumpara de la ANAF Registru jurnal incasari si plati, si Registrul unic de control, Registrul inventar se cumpara de la librarie.
4. Facturile si chitantele se pot face pe calculator, nu mai sunt necesare tipizatele (este plin internetul de modele).
5. Ca si cont bancar se poate folosi contul personal (nu exista nicio prevedere legala care sa oblige la deschiderea de cont pe PFA - mai mult PFA nu este persoana juridica, chiar daca are CUI). Chestia cu cont bancar pe PFA este o inventie a bancilor pentru a taxa persoanele fizice cu taxe mai mari (cele pentru persoane juridice).
6. In functie de activitatea desfasurata, este posibil sa ai nevoie de casa de marcat.
Juridic PFA = persoana fizica, confuzia a aparut odata cu eliberarea CUI-ului pentru PFA-uri; insa juridic nu s-a schimbat nimic.
~ final discuție ~