avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 404 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate - partida simplă ... inceput de pfa - indrumari
Discuție deschisă în Contabilitate - partida simplă şi obligaţii fiscale declarative pentru PFA, II, AF

inceput de pfa - indrumari

Buna ziua,
Am deschis un PFA si sincer mi-ar placea sa stiu , dupa ce ies cu certificatul de la ONRC care e urmatorul pas? Cam ce mi-ar trebui sa-mi incep activitatea ( ma refer tipizate, si cam tot ce inseamna inceputul unui PFA)

Multumesc anticipat! :D
Cel mai recent răspuns: dumitru elena , utilizator 14:54, 5 Iunie 2012
1. In termen de 30 de zile de la infiintare se depune declaratia 070 la ANAF, Inregistrarea fiscala se face oricum de catre ONRC, deci aceasta prima depunere este cam fara sens, totusi eu recomand depunerea.
2. In termen de 15 zile de la infiintare, declaratia 220 la ANAF - declararea venitului estimat. Daca nu ai siguranta obtinerii de venituri, estimezi cat mai putin, deoarece acest impozit se va plati obligatoriu, indiferent daca ai sau nu incasari. Un estimat de 1000 lei este suficient, se va plati un impozit cumulat de 16% in 4 transe trimestriale.
3. Se cumpara de la ANAF Registru jurnal incasari si plati, si Registrul unic de control, Registrul inventar se cumpara de la librarie.
4. Facturile si chitantele se pot face pe calculator, nu mai sunt necesare tipizatele (este plin internetul de modele).
5. Ca si cont bancar se poate folosi contul personal (nu exista nicio prevedere legala care sa oblige la deschiderea de cont pe PFA - mai mult PFA nu este persoana juridica, chiar daca are CUI). Chestia cu cont bancar pe PFA este o inventie a bancilor pentru a taxa persoanele fizice cu taxe mai mari (cele pentru persoane juridice).
6. In functie de activitatea desfasurata, este posibil sa ai nevoie de casa de marcat.

Juridic PFA = persoana fizica, confuzia a aparut odata cu eliberarea CUI-ului pentru PFA-uri; insa juridic nu s-a schimbat nimic.
Multumesc mult pentru raspunsuri imi sunt de mare ajutor. Mi-am ridicat actele de la ONRC iar zilele astea va trebui sa ajung la administratie sa fac declaratiile respective.Chiar ma interesa sa stiu daca mai e nevoie sa-mi fac alt cont la banca pentru ca deja am unul deschis si mi se parea inutil.

O zi frumoasa tuturor!:D
Buna ziua,
revin cu informatii dar si cu intrebari. Am fost la admin financiara si m-au pus sa fac doar 220 nu si 070( mi-au zis ca nu e nevoie) de asemenea ca si caiete mi-au spus ca imi trebuie doar registrul de incasari si plati si registrul inventar. insa nu mi-ar trebui si registrul unic de control? de asemenea, trebuie sa ma duc la sanatate si la pensie sa-mi fac contract. imi puteti spune care e procedura adica ce acte mi-ar trebui si unde mai exact trebuie sa ajung? dupa ce termin cu asta....pot zice ca sunt gata de drum =D>
Va multumesc anticipat si va urez o zi minunata!
Nu aveti nevoie de Registru unic de control pentru PFA.
Dragos Negoitescu a scris:

1. In termen de 30 de zile de la infiintare se depune declaratia 070 la ANAF, Inregistrarea fiscala se face oricum de catre ONRC, deci aceasta prima depunere este cam fara sens, totusi eu recomand depunerea.
2. In termen de 15 zile de la infiintare, declaratia 220 la ANAF - declararea venitului estimat. Daca nu ai siguranta obtinerii de venituri, estimezi cat mai putin, deoarece acest impozit se va plati obligatoriu, indiferent daca ai sau nu incasari. Un estimat de 1000 lei este suficient, se va plati un impozit cumulat de 16% in 4 transe trimestriale.
3. Se cumpara de la ANAF Registru jurnal incasari si plati, si Registrul unic de control, Registrul inventar se cumpara de la librarie.
4. Facturile si chitantele se pot face pe calculator, nu mai sunt necesare tipizatele (este plin internetul de modele).
5. Ca si cont bancar se poate folosi contul personal (nu exista nicio prevedere legala care sa oblige la deschiderea de cont pe PFA - mai mult PFA nu este persoana juridica, chiar daca are CUI). Chestia cu cont bancar pe PFA este o inventie a bancilor pentru a taxa persoanele fizice cu taxe mai mari (cele pentru persoane juridice).
6. In functie de activitatea desfasurata, este posibil sa ai nevoie de casa de marcat.

Juridic PFA = persoana fizica, confuzia a aparut odata cu eliberarea CUI-ului pentru PFA-uri; insa juridic nu s-a schimbat nimic.



Am rezolvat cu actele insa partea cu contul e un pic ciudata. Eu am un card de salarii si as putea sa-l folosesc pe acela dar eu am un overdraft deschis pe el. Cum sa procedez?

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Acte necesare dosar anaf paultrefu paultrefu Am primit acum câteva zile actele de la registrul comerțului pentru o intreprindere individuală(frizerie micuță la țară). Acum am fost la anaf să văd ... (vezi toată discuția)
Ce obligatii ii revin titularului de pfa? hdm hdm - Dupa inregistrarea la Registrul Comertului a unui P.F.A., ce obligatii mai revin titularului? (vezi toată discuția)
Stampila pfa VvalentinaA VvalentinaA Buna ziua, M-am infiintat de curand ca PFA (in domeniul de consultata in IT si creare de programe la comanda) si nu am apelat la serviciile vreunui ... (vezi toată discuția)