Am primit acum câteva zile actele de la registrul comerțului pentru o intreprindere individuală(frizerie micuță la țară). Acum am fost la anaf să văd ce trebuie să mai depun acolo pentru a-mi începe activitatea și am fost informat că aș avea nevoie de declarația 220 , copii după actele de la registrul comerțului, registrul unic de control și registrul de încasări și plăți. Plus în cazul în care aș fi estimat venituri lunare mai mari de 900 și ceva de lei , încă o declarație ( nu e cazul pentru că voi declara venituri estimate foarte mici deoarece sunt la început )
Eu din ce am văzut pe forumuri se spunea ceva și de declarația 070 . Oare au omis cei de la anaf să îmi spună că am nevoie și de acesta? Sau înregistrarea fiscală s-a făcut automat la registrul comerțului? Menționez că aș vrea să fiu neplătitor de TVA. Mă poate lamuri cineva?
Nu, nu au uitat sa va spuna si de formularul 070. Asta o depuneti numai daca veti fi nevoita sa va modificati vectorul fiscal. De exemplu, daca veti dori sa angajati o alta persoana pe intreprinderea individuala.
Deci depuneti d220 prin care declarati un venit brut estimat (incasari si cheltuieli estimate) pentru perioada ramasa din 2016. Apoi in anul urmator, pana pe 25 mai 2017 veti depune d200 cu situatia reala realizata in 2016. In timpul anului 2016 veti face plati trimestriale in contul impotizului pe venit si contributiei la sanatate calculate fata de acest venit brut estimat din d220. Apoi anul urmator, dupa depunerea d200, se fac regularizarile.
Acea declaratie pe care nu o stiati este d600 pentru inregistrarea ca platitor la contributia la pensie. Veti avea de platit trimestrial si contributia la pensie.
Aveti maxim 30 de zile in care sa depuneti toate astea la finante.
Tot acum, pana sa va apunati de activitate si sa incasati venituri, trebuie sa va achizitionati casa de marcat si sa o fiscalizati pe adresa unde veti desfasura activitatea. Apelati la o firma care se ocupa cu comercializarea caselor de marcat care va vor depune si dosarul la finate.
Pastrati cu atentie intr-un dosar toate documentele doveditoare ale platilor facute cu inregistrarea intreprinderii individuale la registrul comertului dar si cu alte plati pentru ca nu veti putea trece nicio valoare in registrul de incasari si plati daca nu aveti actul doveditor.
Vă mulțumesc foarte mult! Eram îngrijorat. Am achiziționat casa, în câteva zile urmează să merg să o fiscalizeze și să adauge categoriile de servicii ce vor apărea pe bon. O zi buna!
Depinde cum ati optat pe declaratia 220, ce tip de pfa sunteti.Sunt 2 tipuri: la norma de venit sau in sistem real.Daca ati optat la norma de venit se completeaza doar rubrica de incasari din registru de evidenta fiscala( momentan nu se gaseste la anaf, il asteptam de 2 ani de zile).Registru de evidenta fiscala a aparut in locul celui de incasari si plati.Vi se emite o decizie cu impozitul de 16%, sanatate si pensie de plata pe anul respectiv.Nu mai trebuie sa depuneti declaratia 200 la pfa cu norma de venit.Nu uitati sa va duceti la directia de impozite si taxe locale sa completati o declaratie care a aparut anul acesta.In ea scrieti daca deduceti sau nu cheltuieli de la sediul pfaului.Trebuie sa depuneti 070, ori de cate ori aveti modificari in vectorul fiscal in TERMEN DE 15 ZILE ( anul acesta s-a schimbat codul de procedura fiscala si s-a modificat termenul din 30 de zile in 15 zile.)
Declaratii pfa
alisaelena
Buna seara,
Am deschis un PFA cu obiect de activitate frizerie. Dupa obtinerea CUI-ului la ONRC trebuie sa ma duc in 15 zile la ANAF cu 220 si 600. Trebuie ... (vezi toată discuția)