Buna ziua! Administratorul de la asociatia din care fac parte este angajat ca PFA. Eu sunt cenzor in cadrul asociatiei.Nu am avut niciodata tangente cu PFA-urile si nu prea ma pricep ce obligatii sunt. Am cautat pe net, dar nu sunt lamurita 100% si as dori sa ne ajutati si pe noi, spunandu-ne exact ce fel de declaratii se depun la PFA pe tot parcursul unui an. Multumesc anticipat! O zi buna!
Probabil intre PFA-ul administrator si asociatia de proprietari exista un contract de prestari servicii / administrare sau cel putin asa ar trebui sa fie.
Asociatia plateste un onorariu catre PFA pentru care primeste factura. Nu aveti nici un fel de obligatie declarativa, este in sarcina PFA sa isi depuna declaratiile fiscale si sa isi indeplineasca obligatiile de plata catre bugetul de stat. Singura obligatie a asociatiei este sa inregistreze in evidenta contabila factura emisa, plata efectuata, insa aceste aspecte le cunoaste contabila asociatiei de proprietari.
Asociatia nu datoreaza nici un impozit pentru administrator. Acesta taie factura si chitanta pentru intreaga suma negociata iar taxele si impozitele cad in sarcina PFA.
Imi cer scuze, nu m-am exprimat corect. Exact partea ce tine de PFA ne intereseaza. Ce taxe si impozite cad in sarcina PFA, ce declaratii trebuiesc depuse si cand?
Obligatiile de plata catre bugetele publice ale unei PFA sunt impozitul pe venit 16% si contributia de sanatate 5,5%, ambele cote se aplica la venitul net.
Deasemenea, CAS pentru pensie se datoreaza daca se realizeaza venituri mai mari de 8468 lei/an, venitul minim pentru asigurare este de 740 lei/luna, iar contributia minima este de 232 lei/luna.