avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1515 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... regulament intern - refacere
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

regulament intern - refacere

As dori sa refac cu totul regulamentul intern (sunt administratorul companiei).
Nu vor fi modificari majore insa nu sunt multumimta de modul de exprimare al celui vechi (intocmit de altcineva).
In plus, nu sunt reglementate foarte clar anumite chestiuni esentiale (pe partea de protectia muncii, disciplina, etc).
As vrea de asemenea, sa inserez in document, intr-un mod mai organizat si in capitolele aferente, continutul actelelor aditionalele de dupa, legate de evaluare si de alte modificari.

As dori apoi sa il prelucrez angajatilor si sa le dau la semnat din nou.
Ingrijorarea mea este insa daca vreun angajat refuza sa semneze luarea la cunostinta a regulamentului nou motivand ca a fost de acord la angajare cu cel vechi nu cu acesta?
Sau este obligat prin faptul ca ultimul articol al actualului regulament stipuleaza ca : "Modificarea sau completarea prezentului regulament se va efectua ori de câte ori necesităţile mai bunei organizări a activităţii sau îmbunătăţirii disciplinei muncii impun."

Multumesc!
Cel mai recent răspuns: doriacristina , utilizator 11:32, 28 Mai 2012
1. Potrivit art. 241 C.mun., regulamentul intern se întocmeşte de către angajator, cu consultarea sindicatului sau a reprezentanţilor salariaţilor, după caz.

2. în conformitate cu dispozitiile art. 241 din Codul muncii, regulamentul intern este un act juridic al angajatorului, care are numai obligatia de a se consulta cu sindicatul sau reprezentantii salariatilor.
In cazul refuzului de semna noul RI, eu intocmesc proces-verbal de aducere la cunostiinta, pe care il semneaza si un martor (pe langa lucratorul de RI / juridic ce intocmeste acest PV).
De genul: Sbsemnatul smeagull, avand functia de jurist in cadrul SC SRL, am procedat azi, 28 mai 2012, la predarea / comunicarea catre dl...., sub semnatura, a RI din 1 ian 2012 al SC SRL. Dl. .... refuza sa semneze de primire / luare la cunostiinta, drept pentru care ma intocmit prezentul p.v. in prezenta martorului TZ.

Cu asta sunteti acoperiti. Daca puteti sa ii trimiteti si un e-mail cu RI + pv scanate, deja e foarte bine.

Comunicare RI nu presupune acordul salariatilor fata de continutul acestuia, deoarece RI este un act unilateral al angajatorului, perfect valabil si fara acord. Tot ce va trebuie dvs. sunt dovezi ca l-ati comunicat, si din acest moment RI este opozabil salariatilor.

Ultimul art. din actualul dvs. RI ajuta doar emotional sa reduca rezistenta salariatilor la semnarea de primire. Si daca n-ar exista acest articol, tot ati putea modifica oricnad RI, deoarece caracterul unilateral al RI (= posibilitatea de modificare oricand de catre angajator) deriva direct din lege.
Este o abordare buna acest lucru .. refuzul unui salariat de a lua act de un anumit document poate fi constatat prin incheierea unui proces-verbal, in acest sens .. este o situatie, prin analogie, cu refuzul de a semna de primirea unor acte procedurale ...
Multumesc pentru raspunsuri.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Regulamentul intern valexandra valexandra Am o nelamurire referitoare la regulamentul intern. V a rog sa-mi spuneti de unde pot lua un model pentru regulamentul intern. Tin sa mentionez ca eu am un ... (vezi toată discuția)
Refuz semnare regulament intern ginnyy ginnyy ce pot face daca salariatii refuza semnarea regulamentului intern? abaterea nu e mentionata in regulament ca fiind una ce poate atrage santiunea disciplinara (vezi toată discuția)
Elaborare roi dia_8 dia_8 Buna ziua, Va rog sa-mi spuneti daca intr-o firma cu 15 angajati, angajatorul are dreptul sa elaboreze unilateral Regulamentul de ordine interioara sau ... (vezi toată discuția)