Sper sa va fiu de folos cu o prevdere legala si sa nu va suparati pe mine ca nu eu am inventat-o. Cheltuielile ce se repartizeaza pe numar de persoane sunt tratate in HG 1588/2007. Si, iata ce se prevede in primul articol din sectiunea a 2-a ce trateaza aceste cheltuieli:
Art. 34. - Cheltuielile care sunt determinate de numărul persoanelor care locuiesc în condominiu şi nu pot fi individualizate pe fiecare proprietar pe baza unor dispozitive de măsură se repartizează proporţional cu numărul de persoane care locuiesc sau desfăşoară activităţi în clădire în luna pentru care se calculează lista de plată şi reprezintă cheltuielile asociaţiei pentru: apă rece, caldă şi canalizare; combustibil pentru prepararea apei calde de consum; energia electrică utilizată pentru funcţionarea instalaţiilor comune; colectarea deşeurilor menajere, vidanjare.
Sublinierea am facut-o pentru a evidentia faptul ca aceste cheltuieli se repartizeaza atat persoanelor ce locuiesc cat si
persoanelor ce desfasoara activitati in bloc chiar daca nu locuiesc acolo.
O menajera desfasoara activitate in bloc, intr-un apartament? Desfasoara!
O bona desfasoara activitatea in bloc? Sigur.
O echipa ce zugraveste, schimba faianta... 2-3 saptamani in apartament, desfasoara o activitate in imobil? Evident.
O ruda care vine aproape zilnic la mine sa pregateasca un copil pentru scoala si altul pentru gradinita, duce copii, revine si spala vasele, duce gunoiul, calca rufele, pregateste mancare, aduce copiii de la scoala si gradinita, uda florile... desfasoara activitate in bloc? Puteti raspunde singuri, cred!
Ca aceste persoane sunt platite (cunosc cazuri care au CIM ca si bona sau menajera), ori desfasoara aceste activitati fara bani, din prietenie, ca rude, ajuta copiii sau nepotii s.a.m.d., nu are importanta pentru cei din asociatie. Important este ca desfasoara activitate in cladire, si se incadreaza la art. 34 din HG 1588/2007.
Ca se poate discuta asupra numarului de zile, daca sunt peste 15 sau sub 15, este adevarat, se poate. Dar aceste 15 zile nu se socotesc zi si noapte, cum se spune mai sus, ca dac-ar fi asa nu ar mai plati nimeni la asociatie pentru ca nici o persoana nu sta zi si noapte in apartament decat daca, fereasca Dumnezeu, este imobilizat la pat.
Cu intelegere si bunavointa se poate sa ne incadram in prevederile legale fara sa ne certam cu administratorul sau cu vecinii. Lipseste sotul dar vin doua persoane aproape zilnic sa ajute la treaba, lasati-l pe sot la intretinere si toata lumea este impacata.