avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1587 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Numar persoane la intretinere
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Numar persoane la intretinere

Buna. Am o intrebare. Sotul meu, eu si cei 2 copii ai nostri locuim intr-un apartament. Sotul e plecat la lucru si lipseste cu saptamanile de acasa. Am cerut la asociatia de proprietari sa il scot de la cheltuieli. Mi s-a spus ca se poate, dar ca, pentru ca mai avem o bunica si o matusa care mai vine la noi sa ne ajute cu cei 2 copilasi mici, ar trebui sa le pun si pe ele la cheltuieli... Niciuna nu sta la noi zi si noapte. Vin, stau ceva timp si apoi pleaca. Intrebarea mea este care este legislatia in acest sens, si daca este rea vionta si mi se intampla un abuz. Pentru ca eu stiam ca numai daca cineva sta mai mult de 15 zile zi si noapte, se trece la cheltuieli persoana respectiva. Multumesc
Cel mai recent răspuns: elga50 , moderator 16:36, 9 Decembrie 2013
Stiti bine, numai ca exprimarea este "daca locuieste....".
Probabil este vorba de rea-vointa. Cred ca trebuie sa mai insistati, daca stiti ca aveti dreptate. Eventual aratati-le si textul de lege, HG 1588/2007 cu Normele de aplicar a legii 230/2007:
Art. 17. - (1) Comitetul executiv al asociatiei de proprietari are urmatoarele atributii:
..................
r) stabileste cotele de participare pe persoana la cheltuielile aferente persoanelor cu domiciliul in cladire si pentru persoanele care locuiesc temporar, minimum 15 zile pe luna; stabileste perioada pentru care proprietarii, respectiv chiriasii, pot solicita in scris scutirea de la plata cheltuielilor pe persoana si care trebuie sa fie de cel putin 15 zile pe luna, conform hotararii adunarii generale;
Daca tot timpul este prezenta o persoana care va ajuta cu copiii,poate consuma apa ,daca nu sunteti contorizata,poate face gunoi ,daca sta toata ziua,poate consuma curent la lift,daca plimba copiii,ascultati si argumentele celor din conducerea asociatiei,asa cum si dvs.doriti sa se aplice legea,aici e vorba si de intelegere.
Consumul de apa este contorizat. Lift nu avem, ca sunt doar 4 etaje. Gunoiul... nu-l face ea. Ea doar ajuta la adunarea lui cand se face curatenie. plus ca nu sta zi si noapte. Vine si pleaca. Si nici nu vine zilnic. Incep sa ma intreb atunci... nu mai am voie sa am musafiri care sa ma viziteze si care sa ma si ajute din cand in cand, de teama ca o sa fie contorizate nr de vizite si vor aparea brusc la cheltuieli??? Administratoarea Imi spunea ca legea stipuleaza astfel de cazuri in cazul bonelor. Insa eu nu am gasesc niciunde acest lucru. As vrea sa stiu daca e adevarat, asta inainte sa o intreb pe ea sa imi arate scris negru pe alb ceea ce sustine ea. Va rog mult luminati-ma cumva. Multumesc
Prevederea cu bona nu este nicaieri.
Daca dv. stati acasa si in plus mai vine inca o persoana care va ajuta cu copiii sau la curatenie, atunci acea persoana poate fi trecuta la intretinere, in compensatie cu sotul care este plecat.

Daca mergeti la serviciu si in locul dv., in acest timp, vine o alta persoana care va ajuta, atunci acea persoana nu mai trebuie pusa la intretinere pentru ca e ca si cum ati sta dv. singura acasa si in acest caz ar trebui sa va scoata o persoana de la intretinere, adica pe sotul plecat.

E chestiune de interpretare, dar in niciun caz nu se poate exprima ca "bonele sunt stipulate in lege" pentru ca nu este adevarat si in acest caz ati putea sa o rugati sa va arate textul de lege cu "bonele".

Si la noi in asociatie, de-a lungul timpului, am avut familii cu copii mici ai caror mame, la un moment dat, isi incepeau activitatea si angajau o bona la copil. Niciodata nu le-am marit numarul de persoane la intretinere pentru ca s-a considerat ca e acelasi lucru cu situatia cand mama statea acasa in CCC.
Acum, deh, nu-i ignoram pe bebelusi de la calculul intretinerii, dar nici sa nu bagam bonele la intretinere daca ele o inlocuiesc pe mama pana cand aceasta vine de la serviciu.
Sper sa va fiu de folos cu o prevdere legala si sa nu va suparati pe mine ca nu eu am inventat-o. Cheltuielile ce se repartizeaza pe numar de persoane sunt tratate in HG 1588/2007. Si, iata ce se prevede in primul articol din sectiunea a 2-a ce trateaza aceste cheltuieli:
Art. 34. - Cheltuielile care sunt determinate de numărul persoanelor care locuiesc în condominiu şi nu pot fi individualizate pe fiecare proprietar pe baza unor dispozitive de măsură se repartizează proporţional cu numărul de persoane care locuiesc sau desfăşoară activităţi în clădire în luna pentru care se calculează lista de plată şi reprezintă cheltuielile asociaţiei pentru: apă rece, caldă şi canalizare; combustibil pentru prepararea apei calde de consum; energia electrică utilizată pentru funcţionarea instalaţiilor comune; colectarea deşeurilor menajere, vidanjare.

Sublinierea am facut-o pentru a evidentia faptul ca aceste cheltuieli se repartizeaza atat persoanelor ce locuiesc cat si persoanelor ce desfasoara activitati in bloc chiar daca nu locuiesc acolo.
O menajera desfasoara activitate in bloc, intr-un apartament? Desfasoara!
O bona desfasoara activitatea in bloc? Sigur.
O echipa ce zugraveste, schimba faianta... 2-3 saptamani in apartament, desfasoara o activitate in imobil? Evident.
O ruda care vine aproape zilnic la mine sa pregateasca un copil pentru scoala si altul pentru gradinita, duce copii, revine si spala vasele, duce gunoiul, calca rufele, pregateste mancare, aduce copiii de la scoala si gradinita, uda florile... desfasoara activitate in bloc? Puteti raspunde singuri, cred!
Ca aceste persoane sunt platite (cunosc cazuri care au CIM ca si bona sau menajera), ori desfasoara aceste activitati fara bani, din prietenie, ca rude, ajuta copiii sau nepotii s.a.m.d., nu are importanta pentru cei din asociatie. Important este ca desfasoara activitate in cladire, si se incadreaza la art. 34 din HG 1588/2007.
Ca se poate discuta asupra numarului de zile, daca sunt peste 15 sau sub 15, este adevarat, se poate. Dar aceste 15 zile nu se socotesc zi si noapte, cum se spune mai sus, ca dac-ar fi asa nu ar mai plati nimeni la asociatie pentru ca nici o persoana nu sta zi si noapte in apartament decat daca, fereasca Dumnezeu, este imobilizat la pat.
Cu intelegere si bunavointa se poate sa ne incadram in prevederile legale fara sa ne certam cu administratorul sau cu vecinii. Lipseste sotul dar vin doua persoane aproape zilnic sa ajute la treaba, lasati-l pe sot la intretinere si toata lumea este impacata.

Alte discuții în legătură

Cheltuieli aplicabile apartamentelor de la parter cristinamariav cristinamariav Buna ziua, Am un apartament la parterul uni bloc de 8 etaje unde in prezent nu sta nimeni. Acest bloc are lift si pentru etajele superioare tronson de ... (vezi toată discuția)
Renovare apartament, crestere cheltuieli de intretinere ContSters400341 ContSters400341 Buna Ziua, Am cumparat un apartament si am purces la renovarea lui, caci era intr-o stare deplorabila. Am instiintat toti vecini, si seful de scara, cu toti ... (vezi toată discuția)
Numar persoane prezente in apartament asociatiaproprietarilor5d asociatiaproprietarilor5d Am urmatorul caz: Intr-un apartament din bloc locuieste un batran imobilizat la pat. Copiii sai, plecati din tara, au angajat 3 persoane care lucreaza in ... (vezi toată discuția)