avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 374 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Numar persoane prezente in apartament
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Numar persoane prezente in apartament

Am urmatorul caz:
Intr-un apartament din bloc locuieste un batran imobilizat la pat. Copiii sai, plecati din tara, au angajat 3 persoane care lucreaza in schimburi pentru a-i putea asigura batranului toate cele trebuincioase. Vecinii sai au adresat Asociatiei de proprietari o cerere prin care se solicita ca la cotele de intretinere sa fie adaugata o persoana in plus. Dintre cele 10 apartamente de pe scara respectiva, au semnat cererea 8 apartamente, nu au fost de acord cu acest lucru chiar vicepresedintele asociatiei si bineinteles proprietarul apartamentului reclamat.
Va rugam sa ma ajutati cu un temei legal care ar putea sustine sau din contra actiunea proprietarilor.
Va multumesc anticipat
Cel mai recent răspuns: Adriantot , moderator 21:15, 18 Iulie 2016
Art. 34. -HG 1588
Cheltuielile care sunt determinate de numărul persoanelor care locuiesc în condominiu şi nu pot fi individualizate pe fiecare proprietar pe baza unor dispozitive de măsură se repartizează proporţional cu numărul de persoane care locuiesc sau desfăşoară activităţi în clădire în luna pentru care se calculează lista de plată şi reprezintă cheltuielile asociaţiei pentru: apă rece, caldă şi canalizare; combustibil pentru prepararea apei calde de consum; energia electrică utilizată pentru funcţionarea instalaţiilor comune; colectarea deşeurilor menajere, vidanjare.

In baza art. 34 se poate introduce o persoana pe lista de intretinere.
Buna ziua,

Cele 3 persoane sunt prestatori de servicii sau infirmieri si nu locuiesc in apartament
Puteti face contestatie in scris dar va trebui sa dovediti ca cele 3 persoane locuiesc la alta adresa chiar daca vin zilnic . Va trebuie sa va aduca ei cate o declaratie care sa ateste ca locuiesc la alta adresa semnata si stampilata de administratorul unde locuiesc ei .
In cazul in care insista va puteti adresa cu o sesizare pentru efectuarea unui control privind legalitatea intocmirii listelor de intretinere pentru lunile in discutie, la Primaria de Sector in a carei raza teritoriala se afla imobilul.
Persoana in interesul carui vin cei 3 este imobilizata la pat astfel incat nu consuma nimic iar consumul celor 3 e tocmai consumul celui imobilizat astefl incat e abuziva trecerea a inca unei persoane desi art 34 stipuleaza ca ar trebui trecute.

Prevederi cu trecerea la intretinere a persoanelor ce desfasoara activitati in apartamente (permanent ori temporar) se gasesc in legea 230/2007. Iar HG 1588/2007, face precizari clare in art. 34 si urmatoarele:
Art. 34
Cheltuielile care sunt determinate de numărul persoanelor care locuiesc în condominiu şi nu pot fi individualizate pe fiecare proprietar pe baza unor dispozitive de măsură se repartizează proporţional cu numărul de persoane care locuiesc sau desfăşoară activităţi în clădire în luna pentru care se calculează lista de plată şi reprezintă cheltuielile asociaţiei pentru: apă rece, caldă şi canalizare; combustibil pentru prepararea apei calde de consum; energia electrică utilizată pentru funcţionarea instalaţiilor comune; colectarea deşeurilor menajere, vidanjare.

Numai bine!
@asociatiaproprietarilor5d

Judecati astfel:

Daca in locul ingrijitorilor locuia cu batranul fiica acestuia care ar fi avut grija, evident, toata ziua, adica cele 3 schimburi, cate persoane ar fi de trecut la intretinere?
Raspunsul este = 2 persoane.

Niciun locatar nu este trecut cu 2 persoane daca sta toata ziua acasa fata de un altul care sta acasa numai 2/3, avand serviciu.
Deci cele 3 infirmiere sunt considerate, din punct de vedere al numarului de persoane in lista de intretinere, ca fiind 1 singura.

Iar faptul ca locuiesc in alta parte, nu are relevanta pentru consumurile de la locul de munca - curent electric, gaze, salubritate. Acestea le face, in masura in care le face, aici si nu le plateste administratorul de locul de domiciliu (resedinta), ci proprietarul care trebuie sa suporte si aceste costuri (cu personalul prestator).
Fiecare asociatie isi plateste consumurile proprii.
Ultima modificare: Marți, 19 Iulie 2016
elga50, moderator
Va multumesc pentru puctul dvs. de vedere insa - salariatele nu-si spala rufele sau isi fac mancare la "servici" . Asa cred ca ar trebui sa ne puna la plata intretinerii si la birourile unde desfasuram activitatea, pana la urma.
La birourile ce functioneaza in apartamentele din asociatia de proprietari, persoanele ce lucreaza acolo (economisti, avocati, executori...) sunt trecute la plata cheltuielilor de intretinere. Aceste chiar daca nu "spala rufele" dar consuma energia electrica pe casa scarii si genereaza gunoi. Sunt doua cheltuieli care daca nu sunt trecute si persoanelor ce desfasoara activitati in bloc, vor fi platite de ceilalti prorietari si nu este corect. Cine consum sau genereaza cheltuieli trebuie sa plateasca. Iar daca cineva spala sau nu rufele sau vasele, asta se vede pe apometrul de apa indiferent ca sta in apartament 1-2 sau 30 de zile, ca vine o ora sau 12 ore pe zi.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Cheltuieli intretinere bloc LaviniaCosmina LaviniaCosmina Buna ziua! Este obligatoriu din pct de vedere legal ,sa fie trecut la cheltuieli de bloc,bebe nou nascut? (vezi toată discuția)
Cheltuieli curen la un apartament nelocuit nadiavicu nadiavicu buna seara daca in adunarea generala a proprietarilor sa stabilit ca proprietari care nu locuiesc sa platesca curentul electric pe scara este lega? (vezi toată discuția)
3 apartamente intr-un bloc zidane23 zidane23 Buna ziua! Daca cineva are 1 apartament in bloc, parintii lui au tot 1 apartament in acelasi bloc, la fel si bunicii au 1 apartament in acelasi bloc. Deci, ... (vezi toată discuția)