avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 868 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Pensionari şi probleme juridice ... Pensionare de invaliditate gradul III
Discuție deschisă în Pensionari şi probleme juridice legate de pensii

Pensionare de invaliditate gradul III

In urma unei boli mi s-a eliberat o decizie de catre comisia medicala in care mi se recomanda program de lucru 4 ore si pensionare partiala.Cu aceasta decizie trebuie sa ma prezint la locul de munca(momentan sunt in concediu medical).
Intrebarile mele sunt:
1.Ce traseu trebuie sa urmeze aceasta decizie medicala dupa ce o prezint la serviciu?
2.Daca cei de la locul de munca se ocupa de dosarul meu de pensionare?(sunt functionar public).Multumesc.
Cel mai recent răspuns: Valeriu TUDOR , Consultant resurse umane 11:19, 18 Mai 2012
Buna seara. comisia de expertiza medicala v-a eliberat doua decizii privind incadrarea intr-un grad de invaliditate respectiv gradul 3.
in functie de varsta d-voastra si de vechimea in munca , va puteti pensiona medical.
traseul de urmat este urmatorul : una dintre decizii o depuneti la angajator .acesta are doua variante . va intocmeste actele necesare respectiv,copii dupa certificatul de nastere , casatorie buletin, adeverinte de salariu dupa 01.01.2011,alte adeverinte cu sporuri care nu au fost luate in calcul in carnetul de munca, adeverinta cu ultima zi de concediu medical platita,carnetul de munca copie si original, cerere tip de pensionare pe caz de boala si toate aceste acte le depune reprezentantul institutiei publice la casa de pensii in raza careia aveti domiciliul sau varianta 2 le depuneti toate aceste acte personal.
1. Din Legea 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice:

Art. 103
(1) Pensia se acorda la cererea persoanei indreptatite, a tutorelui sau a curatorului acesteia, a persoanei careia i s-a incredintat sau i s-a dat in plasament copilul minor, dupa caz, depusa personal ori prin mandatar desemnat prin procura speciala.
...