cioan a scris:
Aveti perfecta dreptate, dar mi-am permis sa afirm cele aratate mai sus bazandu-ma pe experienta acumulata in cei 40 de ani de cand am calitatea de expert tehnic judiciar.
cand am facut afirmatia am anticipat ca veti replica si as fi fost surprins daca nu ati fi facut-o avand in vedere profilul dvs. de pe forum.:)
dupa cum sunt convins ca ati constatat si dvs., cei care solicita un sfat pe forum nu relateaza intotdeauna amanuntit imprejurarile producerii unui accident sau de cele mai multe ori o fac numai din punctul lor de vedere, astfel incat cei care dau un sfat sau imparatasesc o opinie nu pot sa aprecieze corect situatia, fie ca sunt avocati, juristi, experti sau simpli useri .
este inclusiv si situatia mea cand am cerut o opinie pe forum.
acesta este motivul ptr care am facut afirmatia de mai sus si sunt convins ca experienta dvs. in domeniul expertizei judiciare este remarcabila.
in paranteza fiind spus ,daca as fi avut 3 ani mai putin as avea acum varsta experientei dvs. :D
in opinia mea, viteza si pozitia tractorului pot influenta decisiv concluzia privind posibilitatile de evitare a accidentului. acestea nu pot fi determinate decat dupa intocmirea raportului de expertiza.
in momentul de fata ma confrunt cu o situatie similara in care a fost implicat fratele meu, locul accidentului a fost modificat prin mutarea unui autovehicul dupa 2 minute de la producerea accidentului pe motiv ca se blocase circulatia !!!, mutare facuta fara consimtamantul organelor de cercetare iar expertiza nu precizeaza clar acest aspect, in sensul ca nu se specifica ca pozitia autovehiculelor dupa coliziune a fost determinata teoretic si nu prin constatare directa a organelor de cercetare . din aceasta cauza consider ca la stabilirea obiectivelor unei expertize sa fie permisa si participarea unui expert parte. astfel se evita obiectiunile pe motiv ca nu au fost stabilite toate obiectivele, presupune alta expertiza, alta cheltuiala, etc. dar am deviat de la subiectul de fata.
din raspunsul dvs. coroborat cu parerea personala, @DNK ar putea sa traga concluzia ca nu este vinovat de producerea accidentului.
@DNK a afirmat ca avea 45 km/h, o viteza la limita prevazuta de regulam. de aplic. oug 195 in localitate , in zona respectiva este posibil sa existe sau nu o restrictie de viteza.
din determinarea vitezei se poate constata ca avea 51 km/h sau 41 km/h, 2 metri in plus sau in minus la determinarea pozitiei initiale a tractorului se poate constata daca avea posibilitatea evitarii accidentului tinand cont de campul vizual, persoana decedata poate avea probleme medicale, vaz, auz, starea carosabilului, sunt foarte multi factori care pot fi luati in considerare in stabilirea gradului de vinovatie intr-un accident din care a rezultat, din pacate, decesul unei persoane.
concluzia ? o concluzie nu se poate trage decat in urma expertizei judiciare!
cu stima