avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1029 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Codul rutier, contravenţii şi ... Accident soldat cu deces
Discuție deschisă în Codul rutier, contravenţii şi probleme conexe

Accident soldat cu deces

va salut
sunt nou pe acest site; am si eu o mare problema: in urma cu cateva luni am avut un accident pe un drum local; veneam cu masina de la tara si am lovit o batranica care trecea strada prin fata unui tractor oprit si printr-un loc nepermis;am acrosat-o cu partea dreapta a masinii mai exact cu oglinda si marginea de jos a parbrizului in care a dat cu capul,tin sa mentionez ca nu bausem alcool fapt dovedit prin probe de sange si aparatul etilotest, si nu aveam nici mai mult de 45 km/h. Dupa cateva zile la spital batranica a decedat din cauza unui accident vascular la cap din cauza accidentului....ce credeti ca se poate intampla??? Vinovatul sunt eu??? E culpa comuna??? VA MULTUMESC !!!
Ultima modificare: Joi, 17 Mai 2012
ContSters252762, utilizator
Cel mai recent răspuns: Ioan Ciobanu , Expert judiciar 10:31, 19 Mai 2012
referitor la ce a afirmat @cioan precum ca "in calitate de conducator auto nu aveati posibilitatea sa opriti autoturismul in distanta avuta la dispozitie" se va stabili numai in urma raportului de expertiza.

expertiza se concretizeaza intr-un raport de expertiza judiciara.

daca concluziile din raportul de expertiza va sunt defavorabile trebuie sa le contestati prin formularea de obiectiuni asa cum v-au sfatuit f bine @cioan si @franciscgerber.

obiectiunile sunt, de preferat, sa le faceti cu ajutorul altui expert judiciar numit "expert parte" si solicitarea unei contraexpertize .

pentru intocmirea raportului de expertiza judiciara, expertul judiciar foloseste mai multe informatii culese din raportul intocmit de politie in momentul cercetarii la fata locului, declaratii ale martorilor, declaratiile celor implicati, masuratori, intervievarea celor implicati daca se considera necesare.

familiile celor 2 parti nu au ce cauta la realizarea expertizei , numai in conditiile in care expertul considera necesar.

intr-un raport de expertiza judiciara ,expertul judiciar trebuie sa raspunda la mai multe obiective pe care le stabilesc organele de cercetare.

prin mutarea tractorului s-a produs modificarea starii locului inaintea sosirii organelor de politie.

trebuie sa apara in mod obligatoriu in raportul de expertiza si in raportul de cercetare la fata locului intocmit de politie faptul ca tractorul a fost mutat inainte de sosirea organelor de cercetare. este foarte important acest lucru !

oug 19 - Art.77. – (3) Este interzis oricărei persoane să schimbe poziţia vehiculului implicat într-un accident de circulaţie în urma căruia a rezultat moartea sau vătămarea integrităţii corporale ori a sănătăţii uneia sau mai multor persoane, să modifice starea locului sau să şteargă urmele accidentului fără încuviinţarea poliţiei care cercetează accidentul.

Art.89. - (2) Cu pedeapsa prevăzută la alin.(1) ( închisoare de la 2 la 7 ani ) se sancţionează şi fapta oricărei persoane de a modifica starea locului sau de a şterge urmele accidentului de circulaţie din care a rezultat uciderea sau vătămarea integrităţii corporale ori a sănătăţii uneia sau mai multor persoane, fără acordul echipei de cercetare la faţa locului.

atentie, este posibil uneori ca organele de cercetare sa nu stabileasca intotdeauna toate obiectivele care pot conduce la concluzia daca accidentul putea fi evitat.

Obiective pot fi:

Stabilirea vitezei de deplasare a autovehiculului după urmele de frânare, derapare sau distanţa de proiectare a pietonului sau a altor obiecte (incaltaminte, genti, etc) ; astfel, în funcţie de derularea evenimentului rutier se face o determinare a valorii vitezei de deplasare în momentele premergătoare declanşării starii de pericol sau în cel al impactului;

Stabilirea momentului apariţiei stării de pericol; momentul generării stării de pericol este dependent de o multitudine de factori printre care caracteristicile sectorului de drum, condiţiile meteo-rutiere şi de trafic, vârsta pietonului etc.

Stabilirea spaţiului parcurs de victimă respectiv autovehicul din momentul aparitiei stării de pericol până în cel al coliziunii; după stabilirea locului impactului şi a momentului generării stării de pericol, coroborate cu valorile vitezelor de deplasare, se poate determina spaţiul parcurs de pieton respectiv autovehicul între aceste două momente;

Determinarea dinamicii accidentului ; presupune o prezentare a derulării evenimentului rutier, aşa cum rezultă din interpretarea tuturor probelor administrate în cauză;

Stabilirea posibilităţilor de evitare a accidentului; reprezintă elementul principal, pe baza căruia, alături de celelalte mijloace de probă, organul judiciar stabileşte vinovăţia;

pozitia initiala a tractorului, viteza de deplasare a autovehiculului, distanta fata de tractor a pietonului, sunt elemente pe baza carora se poate stabili daca se putea evita sau nu accidentul si in consecinta vinovatia.
Ultima modificare: Joi, 17 Mai 2012
cyan, moderator
va multumesc foarte mult,mi-ati fost de mare ajutor, experienta se pare ca isi spune cuvantul, as mai avea o intrebare: partea vatamata poate obtine daune materiale de pe urma asigurarii???? Va multumesc
partea vatamata poate obtine daune materiale de la societatea de asigurari numai in cazul in care se da o hotarare definitiva si irevocabila prin care sunteti considerat vinovat de producerea accidentului.
cyan a scris:

referitor la ce a afirmat @cioan precum ca "in calitate de conducator auto nu aveati posibilitatea sa opriti autoturismul in distanta avuta la dispozitie" se va stabili numai in urma raportului de expertiza.




Aveti perfecta dreptate, dar mi-am permis sa afirm cele aratate mai sus bazandu-ma pe experienta acumulata in cei 40 de ani de cand am calitatea de expert tehnic judiciar.
Ultima modificare: Joi, 17 Mai 2012
Ioan Ciobanu, Expert judiciar
cioan a scris:

Aveti perfecta dreptate, dar mi-am permis sa afirm cele aratate mai sus bazandu-ma pe experienta acumulata in cei 40 de ani de cand am calitatea de expert tehnic judiciar.


cand am facut afirmatia am anticipat ca veti replica si as fi fost surprins daca nu ati fi facut-o avand in vedere profilul dvs. de pe forum.:)

dupa cum sunt convins ca ati constatat si dvs., cei care solicita un sfat pe forum nu relateaza intotdeauna amanuntit imprejurarile producerii unui accident sau de cele mai multe ori o fac numai din punctul lor de vedere, astfel incat cei care dau un sfat sau imparatasesc o opinie nu pot sa aprecieze corect situatia, fie ca sunt avocati, juristi, experti sau simpli useri .
este inclusiv si situatia mea cand am cerut o opinie pe forum.

acesta este motivul ptr care am facut afirmatia de mai sus si sunt convins ca experienta dvs. in domeniul expertizei judiciare este remarcabila.

in paranteza fiind spus ,daca as fi avut 3 ani mai putin as avea acum varsta experientei dvs. :D

in opinia mea, viteza si pozitia tractorului pot influenta decisiv concluzia privind posibilitatile de evitare a accidentului. acestea nu pot fi determinate decat dupa intocmirea raportului de expertiza.

in momentul de fata ma confrunt cu o situatie similara in care a fost implicat fratele meu, locul accidentului a fost modificat prin mutarea unui autovehicul dupa 2 minute de la producerea accidentului pe motiv ca se blocase circulatia !!!, mutare facuta fara consimtamantul organelor de cercetare iar expertiza nu precizeaza clar acest aspect, in sensul ca nu se specifica ca pozitia autovehiculelor dupa coliziune a fost determinata teoretic si nu prin constatare directa a organelor de cercetare . din aceasta cauza consider ca la stabilirea obiectivelor unei expertize sa fie permisa si participarea unui expert parte. astfel se evita obiectiunile pe motiv ca nu au fost stabilite toate obiectivele, presupune alta expertiza, alta cheltuiala, etc. dar am deviat de la subiectul de fata.

din raspunsul dvs. coroborat cu parerea personala, @DNK ar putea sa traga concluzia ca nu este vinovat de producerea accidentului.

@DNK a afirmat ca avea 45 km/h, o viteza la limita prevazuta de regulam. de aplic. oug 195 in localitate , in zona respectiva este posibil sa existe sau nu o restrictie de viteza.
din determinarea vitezei se poate constata ca avea 51 km/h sau 41 km/h, 2 metri in plus sau in minus la determinarea pozitiei initiale a tractorului se poate constata daca avea posibilitatea evitarii accidentului tinand cont de campul vizual, persoana decedata poate avea probleme medicale, vaz, auz, starea carosabilului, sunt foarte multi factori care pot fi luati in considerare in stabilirea gradului de vinovatie intr-un accident din care a rezultat, din pacate, decesul unei persoane.

concluzia ? o concluzie nu se poate trage decat in urma expertizei judiciare!
cu stima



Alte discuții în legătură

Expertiza accident auto Bisca Bisca Buna. In conditiile unui accident auto consumat pe un drum public dintre un autoturism si un pieton la raspunsul expertului reiese faptul ca soferul conducea ... (vezi toată discuția)
Contestare expertiza tehnica auto NELUL NELUL Acum un an si jumatate am fost victima unui accident: un tractor neinmatriculat , neinregistrat si nesemnalizat a iesit de pe camp, iar eu l-am lovit. Acesta ... (vezi toată discuția)