avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1030 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Codul rutier, contravenţii şi ... Accident soldat cu deces
Discuție deschisă în Codul rutier, contravenţii şi probleme conexe

Accident soldat cu deces

va salut
sunt nou pe acest site; am si eu o mare problema: in urma cu cateva luni am avut un accident pe un drum local; veneam cu masina de la tara si am lovit o batranica care trecea strada prin fata unui tractor oprit si printr-un loc nepermis;am acrosat-o cu partea dreapta a masinii mai exact cu oglinda si marginea de jos a parbrizului in care a dat cu capul,tin sa mentionez ca nu bausem alcool fapt dovedit prin probe de sange si aparatul etilotest, si nu aveam nici mai mult de 45 km/h. Dupa cateva zile la spital batranica a decedat din cauza unui accident vascular la cap din cauza accidentului....ce credeti ca se poate intampla??? Vinovatul sunt eu??? E culpa comuna??? VA MULTUMESC !!!
Ultima modificare: Joi, 17 Mai 2012
ContSters252762, utilizator
Cel mai recent răspuns: Ioan Ciobanu , Expert judiciar 10:31, 19 Mai 2012
va multumesc enorm!
va salut, revin cu o noua intrebare catre dumneavoastra: daca prin absurd sa ziceam ca am depasit viteza maxima legala cu 10 km/h, ceea ce nu cred,as fi direct vinovat????
Si inca o nelamurire: conduceam masina fratelui meu care avea asigurare obligatorie valabila si sa ziceam ca as fi vinovat si ar cere despagubiri, asigurarea le acopera daca nu era pe numele meu,nici masina si nici asigurarea???
Va multumesc
asigurarea obligatorie RCA acopera daunele indiferent cine conducea autovehiculul, important este sa fi fost valabila la data producerii evenimentului.

in cazul firmelor asigurarile obligatorii RCA se fac pe numele firmei si nu pe numele persoanelor care conduc autovehiculele.

prin urmare nu are importanta cine conduce autovehiculul si pe numele cui este inregistrat.

exista si exceptii cand asigurarile obligatorii RCA nu acopera daunele cum ar fi in cazul in care se constata ca conducatorul auto se afla sub influenta bauturilor alcoolice sau autovehiculul a fost furat.

Art. 49. – (1) Limita maximă de viteză în localităţi este de 50 km/h.
(2) Pe anumite sectoare de drum din interiorul localităţilor, administratorul drumului poate stabili, pentru autovehiculele din categoria A şi B, şi limite de viteză superioare, dar nu mai mult de 80 km/h. Limitele de viteză mai mari de 50 km/h se stabilesc numai cu avizul poliţiei rutiere.

viteza in momentul impactului se stabileste de catre expertul judiciar prin metode stiintifice luand in calcul mai multi factori cum ar fi de exemplu urmele de franare.

concluziile privind posibilitatea de evitare a accidentului sunt cele mai importante. pe baza lor se poate stabili vinovatia.

asteptati raportul de expertiza si in functie de concluzii puteti face obiectiuni.

nu exista decat 3 posibilitati de vinovatie, soferul, pietonul sau culpa comuna. culpa comuna poate fi in diverse procente. vinovatia o stabileste numai procurorul.

daca viteza era peste limita legala in portiunea respectiva iar distanta avuta la dispozitie era suficienta ptr evitarea accidentului este considerat vinovat conducatorul auto.

daca viteza era peste limita legala in portiunea respectiva iar distanta avuta la dispozitie nu era suficienta ptr evitarea accidentului este culpa comuna. .
pietonul avea obligatia sa se asigure iar conducatorul auto sa circule cu viteza legala.
daca viteza era de 100 km/h iar pietonul nu s-a asigurat, vinovatia mai mare este a conducatorului auto, daca viteza era de 55-60 km/h vinovatia mai mare apartine victimei.

daca viteza era in limita legala in portiunea respectiva iar distanta avuta la dispozitie nu era suficienta ptr evitarea accidentului este vina pietonului .

daca viteza era in limita legala in portiunea respectiva iar distanta avuta la dispozitie era suficienta ptr evitarea accidentului nu se intampla accidentul.





Ultima modificare: Vineri, 18 Mai 2012
cyan, moderator
va multumesc enorm
Sa presupunem ca ati depasit limita legala de viteza. In acest caz distanta dintre pozitia in care se afla autoturismul in momentul angajarii pietonului in traversare si traiectoria pe care se deplaseaza acesta este mai mare decat in cazul in care v-ati fi incadrat in limita legala de viteza. In acest caz se calculeaza distantele parcurse de autoturism pana la oprire in cazul deplasarii cu viteza efectiva cu care va deplasati si cea in cazul in care v-ati fi deplasat cu viteza maxima admisa de normele rutiere. Se compara aceste doua distante. Daca in cazul deplasarii cu viteza legala ati fi putut opri fara sa loviti pietonul, iar in cazul deplasarii cu viteza efectiva (mai mare) nu ati fi putut opri si ati fi accidentat pietonul, depasirea limitei de viteza este cauza a accidentului. In schimb, daca in niciuna dintre cele doua situatii aratate mai inainte nu ati fi putut opri fara sa accidentati pietonul viteza nu este cauza a accidentului, dvs. nefiind vinovat de producerea accidentului.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Expertiza accident auto Bisca Bisca Buna. In conditiile unui accident auto consumat pe un drum public dintre un autoturism si un pieton la raspunsul expertului reiese faptul ca soferul conducea ... (vezi toată discuția)
Contestare expertiza tehnica auto NELUL NELUL Acum un an si jumatate am fost victima unui accident: un tractor neinmatriculat , neinregistrat si nesemnalizat a iesit de pe camp, iar eu l-am lovit. Acesta ... (vezi toată discuția)