avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1138 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... Prima la nastere
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

Prima la nastere

Am un bebe. Primul. Eu sunt profesor iar sotia medic. Se mai da ceva pentrul primul nascut (de la locul de munca sau primarie)?
Cel mai recent răspuns: ContSters136493 , utilizator 10:32, 18 Mai 2012
Salariul mediu /unitate care se acorda mamei la nastere era un drept prevazut in contractul colectiv de munca la nivel national,care in prezent nu mai este valabil,deci nu se mai acorda decat daca eventual in unitatea angajatoare sau la nivelul ramurii de activitate exista un contract colectiv care sa prevada acest drept.
Nici "trusoul pt. nou nascut" nu se mai acorda in prezent,dupa cate stiu.
Nu se mai acorda niciun astfel de ajutor ... ajutorul de nastere se poate acorda numai daca este prevazut in ccm aplicabil angajatorului sau in reg.intern al acestuia , iar acordarea ”trusoului” a fost abrogata prin Legea nr.188/2010 ...

Avand in vedere ca lucreaza in sectorul bugetar este cam greu de obtinut acel ajutor de nastere ..
Daca sotia este medic in Bucuresti si lucreaza intr-o unitate sanitara apartinand de Primaria Gen.a Capitalei,este bine sa stiti ca angajaţii din sistemul sanitar care aparţin de Primăria Municipiului Bucureşti şi-au recăpătat o serie de drepturi în urma încheierii negocierilor privind contractul colectiv de muncă ce urmează a fi semnat si inregistrat.S-ar putea ca printre acestea sa se afle si acordarea salariului mediu/unitate la nastere,ceea ce stiu cu siguranta se refera la zilele suplimentare de co.
Ultima modificare: Vineri, 18 Mai 2012
ContSters136493, utilizator

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură