Buna ziua,
Este tardiv sa va spun ca de acum incolo cand faceti o rezervare sa va uitati daca agentia de turism este memebra ANAT sau nu. In general, agentiile membre ANAT nu fac prostii. De asemenea, incercati sa va procurati bilete de avion de la agentii autorizate IATA. Nu vreau sa fac nici o reclama, dar in felul acesta multi nu vor mai fi tepuiti de asa zisele agentii de turism.
Ca sa raspund intrebarii dvs, primul pas ar fi sa va interesati la ANAT despre aceasta agentie.
Darie Stefan imi pare rau de situatia ta (si a tuturor celor tepuiti).
Nu te pot ajuta insa pot sa-ti spun ce sa faci inainte de a mai plati o orice vacanta pe viitor: dupa ce agentia sau sistemul on-line sau hotelul iti confirma ca ai camerele sau locurile in avion/autocar, nu plati pana nu suni tu personal acolo unde ai confirmarea si verifici acest lucru. Daca hotelul sau compania de transport aerian / autocar, vapor etc. iti confima, atunci n-ai grija (decat daca se darama la un cutremur, indundatie, lahar, sau cade un meteorit sau o bomba, racheta pe ele bineinteles).
jade_0923:
1.ANAT nu (mai) reprezinta o garantie cam de cand a inceput criza la noi (din 2008-2009).
Atunci a crescut numarul de insolvente, atunci au inceput sa creasca tarifele la asigurarile de insolvabilitate iar unii vanzatori de asigurari au scos din grila lor politele de insolvabilitate (vezi RAI Asigurari), atunci ANAT a constatat ca se poate folosi de asta in favoarea s-a.
Daca ma inscriu in ANAT, apartin unei asociatii care in mod normal aduna ideile membrilor sau, discuta problemele si vin cu solutii. Fac lobby in Parlament si asa se modifica legislatia in favoarea membrilor ANAT.
Din pacate ANAT nu mai reprezinta interesele majoritatii (adica cei mici), avand in vedere ca majoritatea nici macar nu participa la sedintele acesteia. Majoritatea se inscriu in ANAT, platesc o taxa anuala si se folosesc de sigla ANAT.
Atat ar trebuie sa reprezinte ANAT in ochii turistilor: o sigla - nimic mai mult.
Argument: Premium Holidays - membru ANAT a intrat anul trecut in insolventa. Ce a facut ANAT? A iesit in mass media cu declaratii cum ca partenerul turc al Premium Holidays a intrat in insolventa si de aici toate problemele (cand Premium Holidays era actionar al partenerului turc deci stia ce cash flow are acolo).
Problema lor / norocul nostru este ca nu s-au organizat cum trebuie si astfel i-am prins cu minciuna: pe pagina oficiala Premium Holidays, acestia declarau ca au intrat ei in insolventa si nu partenerii din Turcia, deci s-au contrazis singuri.
2. ANAT reprezinta astazi interesele catorva turoperatori mari si duce un loby pentru schimbarea legilor din turism in favoarea turoperatorilor mari si eliminarea concurentilor noi. Argument: au fost (si vor mai fi) incercari de a vota in consilul ANAT hotariri de a mari asigurarea de insolvabilitate pentru a acoperii integral banii turistilor (nu ca acum - 50000 euro ) ceea ce ar fi laudabil daca s-ar limita la cifra de afaceri din anii trecuti + profitul din anii trecuti) insa stim din experienta ca o schimbare de lege se va face uniform. Astfel vom plati si cei mici si cei mari asigurari de mii de euro. Rezultatul: agentiilor mici, de apartament / de familie, le va fi mult mai greu sa ramana profitabile si uite asa limitezi concurenta. Cine face asta? Tzeparii, pardon, turoperatorii de mai sus!
3. Agentiile mici, indiferent ca sunt sau nu in ANAT, sunt mai serioase decat marii turoperatori.
Argument: vezi falimentul turoperatorului Universal Turism + Premium Holidays din 2011, in care cei mici, indiferent daca erau sau nu membrii ANAT, au mai platit inca odata din comisioanele lor muncite (aka din buzunarul lor) serviciile clientilor aflati in dificultate - adica lasati in Antalya pe aeroport sau amenintati ca vor fi dati afara din hoteluri) si uite asa s-au aplanat problemele. Evident, laurii au fost culesi de ANAT care a iesit in mass media cu declaratii precum ca au rezolvat problemele (in fapt cei mici au rezolvat problemele pe spinarea lor si nu turopetorii aflati in faliment).
Concluzia de la inceput:
Puteti sa verificati rezervarile facute, dupa confirmare si inainte de plata, printr-un simplu telefon la hotelurile sau companiile aeriene la care aveti bilete.
Daca ei va confirma, atunci puteti merge linistit si cu agentia mica, obscura si necunoscuta membra sau nu in ANAT dar si cu turoperatorul mare si stralucitor, membru cu stampila ANAT.
Insa daca pachetul (sau serviciul) este cumparat de la un turoperator care se gaseste de la cap la coada pe canalul de conceptie program, distributie si vanzare, atunci nu aveti nici un control pentru ca oriunde ati suna, veti da de oamenii lor care va vor asigura ca totul este in regula (pana constatati ca ati luat teapa).