Dumneavoatra trebuie sa va inscrieti in respectiva asociatie, impreuna cu alte cateva persoane cu care doriti sa continuati activitatea si dintre care se vor alege membrii organelor de conducere.
Contactati si pe membrii vechi, expunetile dorinta dumneavoastra de a revitaliza asociatia si vedeti care mai sunt interesati sa ramana membrii cu drept de vot. Nu e bine notiunea cu membrii activi si inactivi. Sunt membrii cu drept de vot(aceia care isi platesc cotizatia, care participa la activitatile asociatiei, care au dreptul de vot in adunarea generala a asociatiei, care au dreptul de a candida la functiile alese din organizarie) si membrii sustinatori, adica cei care participa doar sporadic la activitati, care nu platesc cotizatii, nu au drept de vot si nici nu pot candida.
Dintre membrii vechi, pe cei care nu vor sa mai fie membrii, rugatii sa completeze o cerere de renuntare la calitatea de membru incepand din data de... La cei care aveau si functii de conducere, rugatii sa specifice ca renunta si la functia in care au fost alesi.
Apoi convocati o adunare generala la care sa invitati prin convocare scrisa sau prin email, sa participe membrii cu drept de vot noi dar si dintre cei vechi care mai vor sa continuie.
Tot in cadrul convocarii specificati ca se vor face alegeri pentru organele de conducere ale asociatiei, ca se va hotara schimbarea sediului asociatiei daca doriti sa nu mai fie la vechea adresa si daca e cazul chiar sa schimbati articole din statut. Acum, pentru ca tot va trebui sa mergeti pe la judecatorie sa actualizati noua compunenta a organelor de conducere si adresa, e o ocazie buna sa actualizati prevederile din statut.
In urma adunarii generale intocmiti un proces verbal cu deciziile luate acolo referitoare la noile organe de conducere, adresa si schimbari in statut daca e cazul. Acest proces verbal trebuie sa aiba la final inclus numele si datele de identificare din buletin(CNP, serie, numar, adresa) a persoanei desemnata sa aduca la indeplinire deciziile adunarii generale prin inregistrarea actelor la judecatorie. La finalul procesului sa aveti si lista cu semnaturile membrilor cu drept de vor prezenti la adunarea generala. Cititi in statut sa vedeti clar care e numarul membrilor cu drept de vot necesari sa fie prezenti pentru ca adunarea generala sa fie valabila si sa poata lua decizii.
Depuneti la Judecatoria pe raza careia se afla sediul organizatiei un dosar care contine:
-statutul nou(daca faceti modificari), autentificat (4 exemplare originale);
-procesul-verbal, autentificat, al sedintei Adunarii Generale in care s-a aprobat modificarea statutului (4 exemplare originale);
-chitanta doveditoare a platii taxei de timbru;
-timbrul judiciar;
-vechiul statut, copie;
-sentinta judecatoreasca de infiintare, copie;
-certificatul de inscriere a persoanei juridice fara scop patrimonial, in original;
– contract comodat sau închiriere şi copie certificată „pentru conformitate cu originalul” a titlului de proprietate asupra spatiului sediului, daca schimb
-cerere-tip completata si semnata in fata judecatorului de serviciu de catre persoana imputernicita prin procesul-verbal sa indeplineasca formalitatile de modificare a statutului
Va multumesc pentru raspuns. As mai am cateva intrebari:
1. pentru ca toti cei 20 de membrii sunt fondatori si cu drept de vot si toti se vor retrage din asociatia si din functiile detinute, putem face o singura cerere in care sa ii includem pe toti acesti 20 de membrii, cu semnatura individuala in dreptul fiecaruia?
2. ce inseamna autentificat - Statutul/procesul verbal autentificate? Semnate de noul Consiliul director, de vechiul, sau trebuie mers la notar?
3. Este nevoi sa angajez un avocat pentru aceste demersuri care sa tina legatura cu judecatoria?
4. Cat dureaza procesul juridic de la depunerea dosarului la judecatorie? Pot face angajari in asociatia pana cand primesc de la judecatorie aprobarea modificarilor?
5. Denumirea asociatiei as putea-o schimba in acelasi dosar sau trebuie sa fac un altul?
Va multumesc foarte mult!
1. Nu. Fiecare isi face cererea individuala. Ei raman ca membrii fondatori acolo in actele de inregistrare ale asociatiei dar la momentul actual nu vor mai figura printre membrii asociatiei pentru ca asa doresc.
2. Trebuie sa contactati un avocat sau un notar. Vedeti care au tarifele mai mici.
3. Nu . Procedura de depunere a actelor o face persoana desemnata de adunarea generala. Poate fi presedintele nou ales sau alt membru din structura de conducere. Daca chiar nu va pricepeti, angajati un avocat dar in acest caz, el va fi trecut la finalul procesului verbal, asa cum v-am detaliat.
4. Dupa ce ati tinut adunarea generala, intocmiti procesul verbal si apoi mergeti la avocat sau norat, vi le vizeaza si apoi cu celelalte acte depuneti dosarul la judecatorie. Sa nu va intindeti mai mult de 15 zile de la adunarea generala. Vedeti sa aveti trecut in statut precizari legate de personalul angajat al asociatiei. Daca va miscati repede, intr-o luna puteti avea hotararea judecatoreasca de modificare. Dupa aceea puteti sa faceti si angajari.
Aveti in vedere ca in functie de cati membrii aveti in prezent, (daca depasesc 15)va trebuie obligatoriu cenzor.
5. Puteti schimba si denumirea dar se mai prelungeste pentru ca trebuie sa trimiteti o cerere catre ministerul justitiei, la Bucuresti pentru rezervarea noii denumiri. Cred ca va complicati prea mult. In acest caz puteati sa va infiintati un nou ong.
Va multumesc foarte mult. Ultimele intrebari:
1. daca nu vreau sa modific sediul si statutul, ci doar consiliul director si componenta membrilor, este nevoie de dosar in judecatorie?
2. dupa schimbarea asociatiei, trebuie depus dosar la judecatorie?
Numai bine!
1. Da. Trebuie dosar si pentru schimbarea componentei organelor de conducere ale asociatiei.
2. Nu inteleg la ce va referiti. Deci depuneti actele pentru noua conducere, va iese hotararea judecatoreasca si gata. Atata.