Doresc sa modific statutul unei asociatii pe care o preiau de la un prieten.
Asociatia a avut in 2000- 20 de membrii fondatori. Intre timp 17 dintre acestia si-au depus cererea de retragere din calitatea de membri ai asociatiei.
Intrebarea1: noul statut de cine trebuie semnat, de actualii membrii sau de cei trei membrii fondatori care au ramas in asociatie?
Intrebarea2: pot in acelasi dosar juridic sa depun: modificare nume, modificare statut si un nou consiliu de conducere?
Va multumesc. Toate celelalte sfaturi pe care le-am primit de la dumneavoastra au fost profesioniste si pertinente si mi-au fost de un real ajutor in demersurile administrative.
Membrii fondatori, in componenta care apare in actele de constituire ale asociatiei, raman acolo. Prin cererile pe care le-au depus in prezent, prin care va anunta ca renunta la calitatea de membru cu drept de vot si la cea de membru in organele de conducere, acolo unde e cazul, ei vor fi stersi din tabelul cu evidenta curenta a membrilor cu drept de vot ai asociatiei.
La eventuala convocare a adunarii generale, acestia nu vor mai fi convocati.
Procesul verbal al adunarii generale in care s-a decis modificarea statutului (nu a actului constitutiv in care apar membrii fondatori) si in care s-au ales componentii organului de conducere al asociatiei, va fi semnat de toti membrii cu drept de vot participanti la respectiva adunare generala.
Sa introduceti o precizare in respectivul proces verbal referitoare la faptul ca se renunta la colaborarea cu cenzorul daca numarul membrilor cu drept de vot a scazut sub 15 persoane.
In acelasi proces verbal al adunarii generale se pot lua decizii referitoare la modificare statut, modificare componenta organe de conducere, adresa si chiar denumire.
La denumire trebuie sa obtineti in prealabil verificarea denumirii propuse de catre Ministerul justitiei si hartia o atasati la dosar.
Pentru schimbarea sediului trebuie sa atasati contractul de inchiriere/comodat.
Nu uitati ca in procesul verbal sa treceti persoana desemnata cu datele ei din buletin, de obicei presedintele, care sa se ocupe de toata procedura de inregistrare a modificarilor aduse.
1. Inteleg ca este suficient procesul verbal. Nu mai trebuie depus la dosar si noul statut semnat? In actele cerute la avizierul judecatoriei nu este mentionat un astfel de document.
2. Tot la avizier la judecatorie pentru schimbarea statutului se cere procesul verbal si hotararea adunarii generale in 4 exemplare autentificate sau certificate de avocat (2 originale si 2 legalizate).
intrebare:
Pot avea intr/un singur document atat hotararea AG cat si procesul verbal si la sfarsitul documentului sa semneze toti membrii participanti sau trebuie doua documente diferite: AG si procesul verbal?
Procesul verbal al adunarii generale cuprinde, pe puncte, tot ce ati hotarat (deci nu mai puneti hotararile). Daca modificati in mare masura sau integral statutul, atasati ca anexa acest nou statut si in procesul verbal, la punctul respectiv faceti trimitere ca s-a aprobat de catre membrii prezenti in cadrul adunarii generale noul statut in forma prezentata in anexa 1.
La sfarsitul procesului verbal faceti tabelul cu toti membrii cu drept de vot ai asociatiei (cu datele de identificare din buletin) si vor semna cei prezenti prin prezenta fizica sau cu mandat de reprezentare (daca aveti aceasta facilitate trecuta in statut..