Apometrul pt. apa rece este undeva afara. Peste iarna a fost acoperit ca sa nu inghete si timp de cateva luni bune nimeni nu s-a mai uitat la el trecandu-se din oficiu cam cati mc de apa consum de regula. Acum, cand s-a facut citirea a iesit o diferenta foarte mare si mi-a venit o factura pt. apa rece de 15-20 ori mai mare decat de regula. Am verificat apometrul si garniturile erau duse, apa a picurat in permanenta luni de zile. Dupa ce am inlocuit singur garnituri etc. ceasul pare in regula acum, insa astea nu erau atributiile mele. Stiu ca cei de la firma ar fi trebuit sa vina periodic si sa verifice apomentrul.
Reprezentantul firmei imi spune ca sunt bun de plata si imi solicita sa fac o cerere pt. verificarea apometrului. Daca la teste, apometrul nu se arata a fi defect (destul de viabil fiindca intre timp am schimbat garniturile singur) trebuie iar sa platesc o taxa. Apometrul nu este verificat de mai bine de 10 ani (eu l-am instalat, insa nu a fost verificat niciodata de cei de la firma), nu a fost sigilat si in plus de asta este un apometru de interior folosit in exterior.
Sunt multe incalcari de norme aici!
Spuneti-mi, va rog, ce solutii as avea, unde ar trebui sa depun o plangere?
In situatia in care instalarea apometruui ati executat-o personal,pe cale de consecinta nu exista implicata responsabilitatea tertului sa asigure verificarea priodica a acestuia
Cu ocazia achizitionarii apometrului ati primit certificat de verificare metrologica valabil o perioada determinata de timp
Aspectul ca apometrul a fost instalat si asigurat impotriva intemperiilor/conditiilor meteo defavorabile de asa natura incat au cedat garniturile,faptul ca timp de 10 ani nu a fost efectuata verificarea metrologica reprezinta exclusiv culpa dvs ca si proprietar de apometru
masi mult normele in domeniu obliga ca montarea apometrului s afie executata numai de persoane fizice/juridice specailizate ,care sa aplice sigiliu
Faptul ca dvs ati intervenit neautorizat asupra apometrului si ati inlocuit garniturile de etansare,atesta realitatea inexistentei sigiilor legal prevazute-aspect care exonereaza responsabilitatea firmei
Autoritatea de protectai consumatorului se poate implica in solutionarea plangerilor in situatia in care exista document legal care sa ateste responsabilitatea tertului impotriva caruia faceti plangerea,aspect inexistent in speta dvs
In situatia final expusa ca in cauza este montat in exterior un apometru care tehnic este prevazut a fi montat numai in interior ,apometru montat ca urmare a actului dvs unilateral de vointa,conduce la concluzia ca tertul firma nu este responsabil pentruy alegerea tipului de apometru ,de conditiile improprii de montare si de neverificarea acestuia pe parcursul a 10 ani
Pentru a indeparta situatiile de defectare si inregsitrare eronata,solicitati la persoana fizica/juridica autorizata montarea de apometru conform norme in domeniu,cu eliberarea de documente justificative si certificat de verificare metrologica
In situatia expusa dvs sunteti responsabil exclusiv pentru montare neautorizata de apometru alt tip fata de acela necesar dvs,nesigilarea acestuia,neverificarea in termenul legal stabilit ,
astfel incat eventuala plangere va primi concluzii defavorabile dvs
Nu eu am ales sa montez apometrul in felul asta. Acum 10 ani si mai bine o alta societate se ocupa de aceste probleme si am fost indrumati sa montam singuri apometrul urmand ca cineva de la firma sa vina sa-l verifice si sa-l sigileze. Nu s-a intamplat asa niciodata. Intre timp serviciile au fost preluate de alta firma, insa nici aceasta nu a facut vreo verificare. Nu era obligatia lor sa verifice fiecare apometru, mai ales cele iesite din garantie si sa monteze altele noi?
Parca mi-e imposibil sa cred ca firma nu este in culpa si ca eu as fi responsabil.