avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 647 soluții astăzi
Forum Discuţii diverse Răspunsuri în comunitate Impartirea facturilor chiriasilor
Discuție deschisă în Răspunsuri în comunitate

Impartirea facturilor chiriasilor

Buna ziua, va rog frumos sa ma ajutati cu un sfat, daca se poate. Locuiesc intr-un apartament pe care proprietara l-a impartit in 2 apartamente mai mici, unul de o camera (al meu) si unul de 3 camere (al altor persoane), si avem de platit gaz, electrica si la asociatie in comun. Problema ar fi urmatoarea: chiriasii din celalalt ,,apartament'' au pretentia sa impartim facturile 50%-50%, pentru ca in camera mea suntem 2 persoane si in camerele lor sunt 2 persoane. Insa ei au ca suprafata 3 camere, cam 70 metri patrati, iar noi avem cam 30 metri patrati. In plus, ei au multe feluri de aparaturi pe care noi nu le avem (masina spalat, cuptor microunde etc) si folosesc in exces atat lumina, cat si apa, ei fiind mereu acasa (sunt studenti), si noi fiind plecati zi-lumina (lucram cate 2 joburi). Proprietara e mai mereu plecata, asa ca la ea nu prea putem apela. Cum am putea face sa platim fair-play, nu dupa cum voi ei? Va multumesc mult pentru ajutor!
Cel mai recent răspuns: elga50 , moderator 09:21, 28 Mai 2012
La caldura e bine sa se calculeze mp. pentru fiecare camera si atunci e echitabil, iar la celelalte utilitati din pacate e greu sa poti calcula consumul fiecaruia, din pacate pt. tine se aplica lozinca"facem o medie : eu am mancat 1 pui tu nimic si in medie am mancat 1/2 fiecare".
Daca nu exista contorizare separat nu ai ce sa faci.
Mult succes
:">

[Editat - nu mai scrieti cu majuscule, va rog, este impotriva Regulamentului de postare. Multumesc]
Ultima modificare: Miercuri, 23 Mai 2012
Ares-3, moderator
Multumesc:)
Sunt doua categorii de cheltuieli:
1. cheltuieli care trebuie platite asociatiei;
2. cheltuieli care trebuie platite furnizorilor, direct (curentul electric din apartament).