Buna ziua. Detin un apartament dar de doi ani nu mai locuiesc la acea adresa deoarece m-am mutat.La respectiva asociatie se strang lunar cca 100 mc apa pierderi pe care d-na administratora ii adauga la factura curenta tuturor locatarilor, chiar daca in unele apartamente nu locuieste nimeni, cum este cazul meu.Este normal si legal acest lucru?
Auzisem ceva de genul ca pot face o cerere la asociatie si nu mai platesc aceste pierderi. Ce spune legea in astfel de caz? :)
Nu va fura nimeni "la drumul mare"! Aveti contract cu firma furnizoare de apa? Nu aveti. Si daca nu aveti pe ce va bazati cand reclamati, pe clasa de precizie A sau B a contorului dvs pentru a face reclamatie la OPC? La noi in Iasi furnizorul de apa se fereste ca dracu' de tamaie sa incheie contracte individuale cu proprietarii desi noi am incercat de mai multe ori acest lucru, tocmai din cauza acestor pierderi care ar fi suportate de dansii in cazul incheierii de contracte individuale. La un moment dat, chiar elga50 a explicat cum sta treaba cu aceste pierderi si de ce trebuie achitate de proprietari - de fapt ca si in postarea de mai sus, dar totdeauna cineva vine cu contraargumente... Pai nene, daca stiti, de ce nu ne spunetii si noua cum sa procedam? Ne lasati "sa ne invartim in jurul cozii" si probabil va distrati... Halal distractie, ce sa zic.
Deci daca discutam in conditiile actuale, cand furnizorul de apa potabila si canal are incheiat contract de furnizare numai cu asociatia, pe baza de aparat de masura de clasa D (cu cel putin trei clase de precizie superior apometrelor noastre), despre ce vorbim in propozitie ? Cine fura pe cine si daca mai conteaza daca este la drumul mare sau la drumul mic... Asa cum s-a mai spus - si poate ca s-a si observat, in general pierderile de apa sunt mult mai mari la apa potabila rece.
Din constatarile noastre aceste pierderi sunt datorate de neetansietatile robinetilor de la chiuvete, dar cele mai mari pierderi se produc la WC-uri care sunt lasate de izbeliste de catre unii proprietari, nemaivorbind de faptul ca apometrele noastre nu inregistreaza cam 10-15% din capacitatea vasului la umplere din cauza debitului foarte mic cand nivelul apei ajunge in portiunea superioara a vasului de spalare a toaletei (acum au aparut in comert WC-uri cu posibilitatea de "stop" nu doar de "start" pentru apa din rezervor).
S-a mai spus, chiar mai sus: administratorul sa faca control pe baza de PV. Da, atunci cand pierderile trec de 10-15% (hot. AG), atunci se procedeaza la o verificare a instalatiilor, se intocmeste un PV, se iau masuri, dar ce te faci cu proprietarii care dintr-un spirit de proprietate rau inteles nu permit accesul in locuinta? Se iau masuri impotriva acestora si ce am rezolvat? Pierderi tot vor fi, se declanseaza conflicte intre proprietari si "hotul" de administrator cu tot cu echipa lui de control, mai trecem pe la forum si ne plangem ca suntem furati si in final ne invartim in jurul cozii, nu?
Cu ocazia verificarilor am constatat:
- apometre defecte (partea de contorizare dezlipita si pusa pe etajera baii), deci apa care trecea prin contor nu era inregistrata;
- apometre demontate iar in locul acestora am gasit un "mosor" - adica o bucata de teava filetata la ambele capete;
- apometre iesite din perioada de garantie metrologica, adica neverificate de 5-6 ani;
- apometre cu sigiliile metrologic si cel aplicat de asociatie rupte;
- pierderi la robineti;
- colectarea apei in cada la un debit f. mic, astfel incat contorul nu inregistreaza nimic;
- dispozitive de "prostire" a mecanismului contorului;
- instalatii de by-pass (consum de apa cu ocolirea contorului);
- toalete care curg continuu, dar contorul nu inregistreaza...
Sigur ca sunt si situatii accidentale, cand se sparge o teava, dar depinde unde... Daca se sparge in subsol si se depisteaza cu intarziere, atunci pierderea este foarte mare. Cum procedam?
In final pun si eu intrebarea: cum trebuie sa procedeze asociatia astfel incat toti proprietarii sa fie multumiti, adica sa nu mai fie pierderi sau aceste pierderi sa fie nesemnificative. Are cineva interesul - ma gandesc desigur la asociatie, sa puna pe lista de plata costuri suplimentare? De cate ori sa se faca verificari in apartamente in asa fel incat aceste pierderi din apartamente sa fie depistate la timp, dar nici sa stresam oamenii cu verificarile noastre?
da am contract individual cu furnizorul de apa unde nu am trecut un pret dar se zice citez art18(1) "volumele de apa efectiv prelevate se vor stabili in functie de inregistrarea aparatelor de masura" si urmeaza clauze speciale "pierderile de apa interioare se suporta de catre beneficiar ,prin acesta intelegandu-se traseul de la punctul de separare stabilit (camin bransament, apometru scara etc) la punctul de consum"
am inteles de la vecini ca exista un apometru de scara dar nu stiu daca e doar pe scara noastra sau pt toate sase scari
problema este ca nu toti ducem in timp util citirile si nici ei nu vin sa le faca si atunci probabil ca factureaza o medie iar ceea ce le apare in plus le baga la diferente dar n-ar fi nici o problema sa platesc mai mult daca acesti mc 38% din consumul meu ar fi inregistrate ca si cantitati platite sa intre la index de mc contor si nu doar niste diferente care intra in buzunarul lor pt ca in momentul in care merg cu citirea sau vin ei sa o faca automat mai incaseaza o data sumele respective .
judecati si d-voastra si spuneti-mi ce credeti:sorry:
Pai daca pierderile platite ar fi adaugate la indexul Dv de contor asta inseamna ca nu mai sunt pierderi, ci vi s-ar scadea din plata ulterioara a consumului, or ele sunt pierderi, adica un supliment de plata inafara consumului.
Cunoasteti stadiul proiectului A.N.R.S.C. din anul 2007
= Norma metodologica de facturare si repartizare pe proprietari individuali a consumului total de apa inregistrat la nivelul bransamentului condominiului= ?
Buna ziua,
Am si eu o problema legata de asociatia de proprietari care a decis ca pierderile de apa calda si rece de pe bloc sa fie impartite lunar doar la locuintele la care nu se face citirea contoarelor in ziua afisata la afisierul blocului. Ba mai mult, prin aceeasi decizie a asociatiei nu se mai accepta citiri facute de proprietari. Pe scurt, ma obliga sa fiu acasa in ziua si la ora dictate de ei, ca sa pot deschide usa administratorului care face citirea. Inainte sa incep un conflict neplacut cu asociatia, voiam sa stiu mai exact cat de legala este decizia luata de dansii.
Va multumesc,
Vlad
Conform noii legi 230/2007 si HG 1588/2007 cum se repartizeaza pierderile de apa rece, apa calda menajera si canal?
" Art. 34. - Cheltuielile care sunt determinate de numărul persoanelor care locuiesc în condominiu şi nu pot fi individualizate pe fiecare proprietar pe baza unor dispozitive de măsură se repartizează proporţional cu numărul de persoane care locuiesc sau desfăşoară activităţi în clădire în luna pentru care se calculează lista de plată şi reprezintă cheltuielile asociaţiei pentru: apă rece, caldă şi canalizare; combustibil pentru prepararea apei calde de consum; energia electrică utilizată pentru funcţionarea instalaţiilor comune; colectarea deşeurilor menajere, vidanjare."
Adunarea generală va hotărâ modul de repartizare a pierderilor:
-proporţional cu nr. de persoane;
-proporţional cu nr. de apometre sau
-cu nr. de m.c. consumaţi.
ultima data editat de Alexander van gogh pe data de Miercuri, 31 Decembrie 2008, 19:03