Cel mai bine ar fi sa mergeti din nou la agentia care v-a acordat imprumutul si sa formulati o cerere in scris, in doua exemplare, unul pentru a va ramine dvs. cu nr. de inregistrare dat de banca, unde sa solicitati modificarea datei scadentei ratei.
Nu aveti grafic de rambursare? daca da, e de preferat sa respectati data si sumele trecute acolo, pentru a nu mai plati penalizari de intarziere.
Ca sa ii dati in judecata, ati recunoscut si dvs. ca nu prea detineti dovezi in sensul celor relatate si un litigiu nu va face decat sa va stresati si mai mult. Important e sa convingeti banca de schimbarile intervenite la dvs. privitoare la ziua de salariu si posibilitatea de a achita ratele imprumutului respectiv.
Buna seara,
in situatia dvs. mersul la instanta nu este o optiune. Pur si simplu trebuie sa va impuneti punctul de vedere in relatia cu banca. Poate ar fi bine sa discutati cu unul dintre sefii celor care se ocupa acum de imprumutul dvs. Explicati-i care sunt problemele si solicitati o solutie. Faceti solicitarea in scris cu numar de inregistrare pentru a avea o dovada a acestor demersuri.
Incercati sa tineti legatura cu persoana respectiva si sa puneti presiune pe ea in cazul in care se repeta aceeasi chestiune.
Succes!
av. Costi Boncu
buna ziua, in primul rand bineinteles trebuie urmate recomandarile (din cele 2 mesaje de mai sus) si trecut neaparat intai pe la director, stiu ca banca bcr are un serviciu juridic personal, trebuie sa mergeti sa discutati si acolo problema contractului, obligatiile bancii, etc. - (in plus va recomand sa mergeti cu un "martor" sau doi, si sa inscrieti pe o ciorna tot ce aveti de spus, ce vreti sa se inscrie pe cereri, ca sa nu uitati elemente esentiale, numar inregistrare, dublu exemplar, semnaturi si stampile).
Fara sa le spuneti celor de la banca ce aveti de gand sa mai intreprindeti, imediat dupa ce ati facut acest prim pas si veti fi mai linistit, trebuie sa cautati o alternativa de imprumut (de exemplu de la banca brd) cu care sa soldati contractul pentru calculator, etc.
Sper ca mesajul meu este folositor si clar, daca nu ati inteles ceva intrebati-ma. Mult succes.
In primul rand tb sa vedeti ce prevede contractul de credit privitor la comunicarea extrasului de cont. Chiar in cazul BCR-ului stiu ca exista o clauza prin care banca se acopera si suna cam in genul ca extrasul va fi comunicat in 10 zile lucratoare prin posta, banca nefiind raspunzatoare de modul de transmitere prin posta a acestuia. Atentie ca zilele pot fi lucratoare: adica 5+5+sambete si duminici=14 zile calendaristice.
In cazul in care din motive neimputabile bancii clientul nu primeste la timp extrasul acesta este obligat sa se informeze la banca despre sumele datorate.
Stiu ca in contracte de acest tip exista o suma minima de plata, care consta in dobanda datorata.
Daca asa stau lucrurile v-as sfatui in primul rand sa nu mai asteptati scadenta si totodata sa va vina extrasul ci sa mergeti la banca si sa solicitati informatii despre extras si sumele de plata.
Sau puteti sa platiti sume mai mari decat suma minima si sa incercati sa evitati astfel plata penalitatilor.
Ca sa aveti sanse de castig intr-un eventual litigiu cu banca trebuie vazut contractul, daca exista clauze abuzive in el, daca modul cum banca executa contractul este defectuos sau abuziv, daca exista culpa bancii s.a.m.d.
O notificare scrisa printr-un cabinet de avocat prin care sa-i somati sa-si respecte contractul, in termeni duri si cu amenintarea cu darea in judecata poate ca ar fi utila. Si poate o vizita la OPC n-ar strica.
Si chiar o reclamatie facuta in scris si inregistrata la sediul central al bancii cu descrierea situatiei si cu faptul ca agentia respectiva nu a luat nicio masura dupa sesizarea dvoastra.
Poate ca dupa ce veti face cele 3 actiuni va vor lua in serios.