Buna ziua
Am cumparat de la un magazin on-line un aparat foto. Pe site-ul acestui magazin se precizeaza ca am dreptul ca si cumparator dreptul de a face retur(fara a preciza motivul returului) la produsul cumparat in 15 zile, dar acest drept de retur este valabil numai persoanelor fizice. Eu am cumparat acest produs pe firma si mi se refuza dreptul de a-l returna.
Alt magazin on line, cu acelasi profil precizeaza ca returul este valabil atat persoanelor fizice cat si celor juridice, iar returul se poate face in 30 zile.
Ce sa fac in aceasta situatie?
Aceasta firma nu trebuie sa functioneze dupa legile Europene?
De ce fac diferenta intre persoanele fizice si cele juridice?
Multumesc!
Legea nr. 449/2003 privind vanzarea produselor si garantiile asociate acestora precizeaza:
Art. 1. - Prezenta lege reglementează aspecte privind vânzarea produselor, inclusiv a celor executate la comandă, şi garanţiile asociate acestora, în vederea asigurării protecţiei consumatorului.
Art. 2. - În sensul prezentei legi, următorii termeni se definesc astfel:
a) consumator - orice persoană fizică sau grup de persoane fizice constituite în asociaţii, care, în cadrul contractelor care intră sub incidenţa prezentei legi, acţionează în scopuri din afara activităţii sale comerciale, industriale sau de producţie, artizanale ori liberale;
Si la nivel european este tot la fel, legile protectiei consumatorilor protejeaza doar persoanele fizice.