avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 417 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Restante, penalizari, cheltuieli de administrare
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Restante, penalizari, cheltuieli de administrare

buna ziua,

Am cateva nelamuriri cu privire la asociatiile de locatari:

1. Locuiesc de aprox 2 luni intr-un bloc, unde fostul prop care a vandut mi-a lasat la intretinere de plata aprox 100 ron, ptr construirea fatadei blocului. am achitat jumatate din ei in luna martie 2012, cand era vechiul administrator, incepuse din luna resp sa se aplice penalitati, in martie acest administrator si=a dat demisia , in aprilie a venit un altul, care dupa 2 luni de activitate s-a gandit el, ca ar trebui sa puna penalizari, dar cum, calculate de la inceputul anului 2012.
Intrebarea fiind, penalizarile nu se calculeaza dupa 30 zile calendaristice de la neplata a sumei respective? exista vreo lege in care se stipuleaza asa ceva?
Are voie ca si administrator sa aplice penalizari desi nu era in functie in ianuarie - aprilie 2012?
dupa cum am inteles ar fi vrut sa puna penalizari de anul trecut.
daca nu voi achita aceste penalizari ce se poate intampla?


2. a doua intrebare, ar fi , tatal meu are un aparatament 3 camere, care este inchiriat, studentii pleaca in vacanta, si vor fi trecute 0 persoane la intretinere, din luna iulie, 2012, la aceasta asociatie se achita lunar un comision de adminstratie , din care cred ca se fac salariile pers .resp. daca nu loc nimeni sunt obligat sa mai platesc acest comision? la fel daca acest lucru este reglementat de vreo lege


Multumesc f mult

O zi buna!
Cel mai recent răspuns: Adriantot , moderator 21:37, 20 Iunie 2012
adina23 a scris:

1. Locuiesc de aprox 2 luni intr-un bloc, unde fostul prop care a vandut mi-a lasat la intretinere de plata aprox 100 ron, ptr construirea fatadei blocului. am achitat jumatate din ei in luna martie 2012, cand era vechiul administrator, incepuse din luna resp sa se aplice penalitati, in martie acest administrator si=a dat demisia , in aprilie a venit un altul, care dupa 2 luni de activitate s-a gandit el, ca ar trebui sa puna penalizari, dar cum, calculate de la inceputul anului 2012.
Intrebarea fiind, penalizarile nu se calculeaza dupa 30 zile calendaristice de la neplata a sumei respective? exista vreo lege in care se stipuleaza asa ceva?
Are voie ca si administrator sa aplice penalizari desi nu era in functie in ianuarie - aprilie 2012?
dupa cum am inteles ar fi vrut sa puna penalizari de anul trecut.
daca nu voi achita aceste penalizari ce se poate intampla?

Pai daca ati platit jumatate in martie si-acum suntem in iunie mi se pare ca sunt vreo 3 luni de cand nu ati mai platit si cealata jumatate. Dv spuneti ca locuiti de 2 luni, iar plata aceea partiala ati facut-o acum 3 luni... Probabil ca in martie erati proprietar ca altfel nu inteleg cum de ati platit jumatate din acea datorie cu o luna inainte de a fi proprietar!?
Spuneti ca ati platit jumatate in martie pentru ca administratorul incepuse sa aplice penalizari ceea ce inseamna ca acea datorie era deja restanta in luna martie. Asa ca orice administrator era indreptatit sa aplice penalizari conform sistemului de penalizari al asociatiei, indiferent ca se schimba 3 administratori, presedinti, cenzori intr-un an sau intr-un trimestru. Penalizarile ca si restantele ca si cotele lunare sunt fata de asociatie si nu fata de administratorul Ionescu sau Georgescu.
Da, penalizarile se calculeaza dupa 30 de zile de la data scadentei conform legii 230/2007 dar se pot aplica din prima zi dupa termenul de plata care poate fi de maxim 20 de zile tot conform acestei legi. In cazul dumneavoastra nu se mai pune problema de 30 de zile de intarziere, astazi la 6 luni de la inceputul anului, de cand exista aceasta restanta sau chiar de anul trecut. Cele 20 sau/si 30 de zile se aplica numai prima data cand apare datoria si nu in fiecare luna sau la fiecare lista de plata.

2. la aceasta asociatie se achita lunar un comision de adminstratie , din care cred ca se fac salariile pers .resp. daca nu loc nimeni sunt obligat sa mai platesc acest comision?

Da, cheltuielile de adminstrare, salariile, indemnizatiile... se repartizeaza pe cota parte de proprietate (suprafata utila a apartamentului) indiferent ca este locuit sau nu de cineva, asa cum prevede Legea 230/2007 si HG 1588/2007

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Proprietar in faliment - calcul penalizari si cotizare la intretinere bpapiiro bpapiiro Buna ziua, Revin cu o intrebare legata de Asociatiile de proprietari. Avem un caz care cred ca exista in mai multe asociatii. Si anume, dezvoltatorului ... (vezi toată discuția)
In litigiu cu administratorul de asociatie dianacatalin dianacatalin buna ziua am si eu o problema cu administratorul intr-o perioada de trei luni am doua hartii la mana care atesta ca nu am datorii la asociatie dupa alte trei ... (vezi toată discuția)
Restanta la intretinere omideo20 omideo20 Buna seara.Mama mea are o datorie la intretinere de 5500 lei.Eu vreu sa platesc suma restanta la intretinere dar administratorul imi scrie chitanta si pentru ... (vezi toată discuția)