Sunt profesor si anul acesta trebuie sa-mi intrerup munca. Intrebarea mea este urmatoarea: Pot sa ies eu de buna voi in somaj? Nu sunt titular pe post deci am avut mereu contracte cu perioada determinata de 1 an! Lucrez in invatamant de 3 ani! Stiu ca decizia de intrerupere a contractului de munca ar trebui sa fie art 65 alin1, numai ca eu vreau nu vreau contractul mi se intrerupe pe 31 august!
1. Pentru ca aveti un CIM pe perioada determinata, la data expirarii acestuia, la 31 august, puteti beneficia deindemnizatie de somaj daca in ultimele 24 de luni aveti 12 luni stagiu de cotizare la somaj.
2. Cele 12 luni nu trebuie sa fie neaparat consecutive si nici neaparat la acelasi angajator.
ART. 17din Legea 76/2002:
(1) În vederea stabilirii dreptului de indemnizaÑie de somaj, somerii prevăzuÑi la art. 16 lit.
a) sunt persoanele care se pot găsi în una dintre următoarele situaÑii: a) le-a încetat contractul individual de muncă sau contractul de muncă temporară din motive neimputabile lor;
ART.5 din Norme aplicare lg.76/2002:
Art. 5. - Prin motive neimputabile, in sensul art. 17 alin. (1) din lege, se intelege:
a) incetarea raportului de munca in temeiul art. 56 lit. b), e), f), h) si j), art. 61 lit. c) si d), art. 65 alin. (1), art. 94 alin. (4) din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, cu modificarile si completarile ulterioare;
Art,56lit.j dupa modificarea C.Mcii a devenit art.56lit,(i):
Art. 56. - Contractul individual de munca inceteaza de drept:
...... (i)la data expirarii termenului contractului individual de munca incheiat pe durata determinata;
Concluzie ,nu numai art.65(1)desfiintarea postului v-ar permite intrarea in somaj indemnizat,dar si incetarea de drept a cm la data expirarii termenului pt. care a fost incheiat,situatia concreta in care va veti afla dvs. la 31 august,fiind considerat un motiv neimputabil dvs.
Ajutor somaj
rodicaz
Ce se intelege prin \\"persoanele carora le-au incetat raporturile de munca/serviciu din motive ce nu le pot fi reprosate\\"?