avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1088 soluții astăzi

De la ora 11:00, pe live.avocatnet.ro, are loc evenimentul: AI Act: De la reglementare la implementare - Ghid practic de conformare pentru companii.

Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... anexa contract munca
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

anexa contract munca

Buna ziua,
Am o prietena care s-a angajat la firma X, punct de lucru P, cu sediul central in B, in functia de vanzator gestionar. Colega ei a fost angajata in aceeasi zi, au semnat contractele de munca si o anexa in care se prevede ca in cazul incetarii activitatii la initiativa angajatului in mai putin de 6 luni de la data angajarii, vor plati 400 lei cheltuieli de inventariere. Acum o persoana de la resurse umane, le-a intrebat de ce nu au semnat si anexa conform careia in cazul incetarii activitatii la initiativa angajatului in mai putin de 1 an de la data angajarii vor plati 1500 lei. Fetele au spus ca nu au fost informate de aceasta anexa la momentul respectiv, ori acum departamentul resurse umane va decide daca va trebui sa mai semneze aceasta anexa, motivand ca aceasta politica a firmei este de mai bine de 7 luni. Daca se va decide ca trebuie sa semneze fetele au de ales sa o faca sau in cazul in care refuza vor fi demise.
Este legala aceasta clauza pusa acum la doua luni de la angajare? Aceasta clauza este pusa cu scopul de a nu pleca din firma pentru un job mai bun in alta patre (asa a motivat o persoana de la departamentul de resurse umana aceasta clauza)
Fetele nu vor nici sa fie puse in situatia sa plece daca refuza aceasta clauza, dar nici sa isi asume obligatia ca vor ramane (firma plateste salarii mici, conditiile de munca nu sunt dintre cele mai bune, dar nu au avut alternativa, aveau nevoie de un loc de munca, bun sau rau)

Multumesc
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 20:07, 24 August 2012
1 - in zilele libere angajtul trebuie sa ceara aprobare si sa si obtina aprobarea pentru a parasi orasul

Daca este vorba despre recuperari sau invoiri , atunci va trebuie intocmita o cerere care se aproba de catre angajator.


Eu ma refer la zilele libere, programul spre exemplu este de 2 zile lucrate cu 2 libere, daca in ziua libera o persoana trebuie sa paraseasca localitatea trebuie sa faca o cerere sub forma unui mail catre sediul central si aceasta cerere sa fie aprobata.


2 - nu este permis schimbul de tura, pentru a schimba tura trebuie motive foarte bine intemeiate, spre exemplu faptul ca o angajata trebuie sa-si ia mama de la aeroport nu este un motiv bine intemeiat pentru a schimba tura

Modificarea repartizarii programului de munca se face de catre angajator .. pentru exemplu dat, se poate face o cerere de invoire si nu este nevoie sa se faca schimb de tura - parerea mea


Profilul firmei este comercializarea produselor XXXX in propriile magazine, magazine ce sunt situate in diferite orase, in fiecare magazin sunt 2 angajati, si datorita faptului ca magazinul nu poate fii inchis nu este posibila "invoirea" doar schimbul de tura. Numai ca in ultima perioada schimbul de tura nu mai este permis. Programul fiind de la ora 9 la ora 21.30 doua zile cu doua libere sunt anumite situatii personale care fac necesar schimbul de tura pentru ca intotdeauna coincide rezolvarea problemelor personale cu programul de lucru.


3 - concediile nu sunt permise in lunile iunie, iulie, august, septembrie, decembrie, (pai daca
o persoana vrea sa mearga la mare are doua variante: isi da demisia sau se duce in februarie sau octombrie)
Art.148 alin.1 C.mun. : Efectuarea concediului de odihna se realizeaza in baza unei programari colective sau individuale stabilite de angajator cu consultarea sindicatului sau, dupa caz, a reprezentantilor salariatilor, pentru programarile colective, ori cu consultarea salariatului, pentru programarile individuale. Programarea se face pana la sfarsitul anului calendaristic pentru anul urmator.


Salariatul isi poate lua concediu doar in lunile acceptate de angajator, indiferent de opinia angajatului

4- cat despre orele suplimentare sunt incdrate deja la "munca patriotica"


In regulamentul de ordine interioara sau contractul de munca aspectele legate de aceste probleme sunt cele legale.
Toate aceste informari sau conditii le primim pe mail.
Aceste conditii impuse de catre angajator nu sunt in concordanta cu prevederile legale ... de asemenea, trimiterea lor pe mail nu poate constitui o bligativitate pentru salaroat atata timp cat nu sunt cuprinse intr-un act aplicabil /emis de catre angajator , de exemplu : ccm si/sau regulament intern.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Calcularea concediului de odihna alonso_first_one alonso_first_one Buna ziua!As dori sa va intreb cum se plateste concediul de odihna.De exemplu eu in luna septembrie mi-am luat 10 zile de concediu si am lucrate 101 ore in 2 ... (vezi toată discuția)
Ore suplimentare - recuperare zha_ber zha_ber am o intrebare pentru cei cunoscatori....daca este si un avocat specialist cu atat mai bine. Asadar...sunt subofiter si lucrez dupa un program 24 cu 48, insa ... (vezi toată discuția)
Cate zile de concediu mi se cuvin rotariu dorina rotariu dorina Am un contract de lucru de 8 ore pe zi si 40 ore pe saptamana si dreptul la 20 de zile de concediu pe an , dar am o mare problema , Lucrez la un magazin ... (vezi toată discuția)