care sunt inregistrarile contabile imediat dupa ce firma s-a infiintat?
-depunere capital social
-alte cheltuieli cu constituirea
(ele se recunosc si daca incepe evidenta contabila mai tarziu..adica nu au avut activitate )
firma a inceput activitatea mult mai tarziu de la infiintare si nu a avut contabil pe aceasta perioada... trebuie sa o iau de la 0 cum s-ar zice .... si sa recunosc acele cheltuieli facute anterior inceperii activitatii....trebuie ca asociatul sa isi crediteze societatea ? (pentru a face acele cheltuieli).?
caz concret:firma se infiinteaza in august..are cateva cheltuieli septembrie , octombrie...si in noiembrie porneste activitatea ( e neplatitoare de tva si nici nu are angajati)...si se doreste recunoasterea acestor cheltuieli facute in urma .
o alta problema ...e ca aceasta firma nu si-a inregistrat reg jurnal si inventar la adm fin in 30 zile de la infiintare (nu au stiut pentru ca nu au contactat nici un contabil pentru ca s-au gandit ei ca daca nu au activitate de ce sa se incurce cu un contabi :( ).La administratia financiara li s-a spus ca trebuie sa aduca ultima balanta pentru a putea analiza situatia (eventual sa se gandeasca ce amenda sa dea...eu stiu ?).Cine a mai fost in situatii similare ce ati puteti sa ma sfatuiti ?
sunt un pic dezorientata pentru ca nu am luat niciodata o firma de la zero!
Multumesc mult ....celor care imi raspund..
daca vrei, poti sa inregistrezi toate chelt.si apoi sa faci un decont.Da asociatii isi crediteaza firma la inceput.
5311=462 ................
456=1011 subscriere cap.social
si concomitent
1011=1012
456=5311 sau
456=5121 daca a depus capitalul social direct la banca
Chel.de constituire
201=542 ...........
6811=2801 amortizarea lor in max un an.
si te mai orientezi.
Cat despre registre, nu e chiar asa de negru dracu'.Se rezolva cu cineva de pe acolo de la admin.cu o atentie!!! max 2 sau 3 sute mii, dar nu in bani(cafea sau tigari, ma rog atentii d'astea)
>care sunt inregistrarile contabile imediat dupa ce firma s-a infiintat?
>-depunere capital social
>-alte cheltuieli cu constituirea
>(ele se recunosc si daca incepe evidenta contabila mai tarziu..adica nu au avut activitate )
>firma a inceput activitatea mult mai tarziu de la infiintare si nu a avut contabil pe aceasta perioada... trebuie sa o iau de la 0 cum s-ar zice .... si sa recunosc acele cheltuieli facute anterior inceperii activitatii....trebuie ca asociatul sa isi crediteze societatea ? (pentru a face acele cheltuieli).?
>caz concret:firma se infiinteaza in august..are cateva cheltuieli septembrie , octombrie...si in noiembrie porneste activitatea ( e neplatitoare de tva si nici nu are angajati)...si se doreste recunoasterea acestor cheltuieli facute in urma .
>
>o alta problema ...e ca aceasta firma nu si-a inregistrat reg jurnal si inventar la adm fin in 30 zile de la infiintare (nu au stiut pentru ca nu au contactat nici un contabil pentru ca s-au gandit ei ca daca nu au activitate de ce sa se incurce cu un contabi :( ).La administratia financiara li s-a spus ca trebuie sa aduca ultima balanta pentru a putea analiza situatia (eventual sa se gandeasca ce amenda sa dea...eu stiu ?).Cine a mai fost in situatii similare ce ati puteti sa ma sfatuiti ?
>sunt un pic dezorientata pentru ca nu am luat niciodata o firma de la zero!
>Multumesc mult ....celor care imi raspund..
Contabilitate
getazan
varog sa ma ajutati care sant inregistrarile contabile la o societate nou infiintata:capital subscris si varsat si cheltuielile de infiintare ale ... (vezi toată discuția)