Ce acte sunt necesare schimbarii statutului unei asociatii? Stiu ca este nevoie de procesul verbal al sedintei AG si de hotararea AG, dar mai trebuie trecut pe la notar cu ele? Noul statut trebuie si el legalizat?
Multumesc.
Modificarea actului constitutiv sau a statutului asociaţiei se face prin înscrierea modificării în Registrul asociaţiilor şi fundaţiilor aflat la grefa judecătoriei în a cărei circumscripţie teritorială îşi are sediul asociaţia.
Noul statut asociaţiei trebuie depus în formă autentică sau atestată de avocat.
Cererea de inscriere a modificarilor la statutul asociatiei trebuie sa fie insotita de : hotararea adunarii generale, procesul-verbal al adunarii generale si noul statut al asociatiei.
Conform O.G. nr.26/2000 (privind asociatiile si fundatiile), modificarea statutului unei asociatii poate fi facuta in baza hotararii AG sau decizie a comitetului director, in functi de atributiile arondate acestor organisme de conducere colective. De ex. schimbarea sediului asociatiei poate fi facuta doar prin decizie a comitetului director. P.S. sper ca nu e vb de asociatii de proprietari.