avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 583 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul, calculatorul meu şi ... Frauda online, pret mic sau eroare pret magazin online ...
Discuție deschisă în Dreptul, calculatorul meu şi internetul

Frauda online, pret mic sau eroare pret magazin online - refuza sa onoreze contractul incheiat

Buna ziua am facut o comanda la un magazin online...produsul comandat avea un pret cu 50%mai mic decat pe alte siteuri.Nu imi pot da seama daca este o eroare de pret sau este un pret promotional si fiind un cumparator de buna credinta efectuez comanda.Primesc un mail de confirmare in care mi se spune despre comanda ca este in procesare.Primesc un link catre factura detaliata in care apare numele meu si pretul respectiv.La o zi dupa sunt contactat si mi se spune ca nu pot cumpara produsul respectiv la pretul de pe site ca a fost o eroare din partea lor si daca il vreau sa platesc de 2 ori mai mult pe el.Vreau sa ma intreb ce se poate face in acest caz tinand cont de legislatia in vigoare,ce sanse sunt sa castig un proces impotriva acestiu magazin online?Nu mi se pare corect sa pui un pret pe site si apoi sa il umflii cand vrei tu si cum vrei tu.Astept un raspuns,va multumesc anticipat
Cel mai recent răspuns: BX , utilizator 16:44, 20 Septembrie 2012
magazinele online mai dau si erori.
Au in continuare acel produs la jumatate de pret?
Contractul e incheiat valabil. Puteti cere executarea lui, la pretul pe care s-a emis factura.

Strict juridic, ei emit o oferta. Dvs ati acceptat-o, acceptarea a ajuns la ei (dovada ca s-a si emis factura), moment in care contractul e perfectat, iar oricare din parti este indreptatita sa ceara executarea.
Ultima modificare: Marți, 18 Septembrie 2012
corasa, utilizator
Dv. puteti face comenzi si refuza aceste comenzi, fie in stadiul de procesare, fie chiar si sa primiti coletul deja expediat.

Atata timp cat dv. nu sunteti pagubita material, un eventual proces nu are nicio noima.
Pentru faptul ca ei au schimbat un pret, ca au gresit afisarea - motiv foarte plauzibil, dv. puteti refuza comanda. Scrieti email catre ei si spuneti-le ca refuzati.

Este ca si cum mergeti intr-un magazin, pe raft produsul are un pret, dar la casa va treziti ca va cere un pret mai mare. Aveti libertatea sa refuzati plata lui, iar produsul se intoarce pe raft. Magazinul nu pagubeste, dv. nu pagubiti.
Factura emisa de ei este de fapt o factura proforma care nu are decat valoare de informare, nimic mai mult. Nici vorba de contract pe care oricum nu aveati cum sa-l semnati online.

Problema ar fi fost daca erati pacalita si din nebagare de seama sa achitati pretul mai mare de la casa fata de cel de la raft.

Afisarea eronata a unui pret, a unei promotii, nu este frauda decat daca ea produce efecte materiale.

Ultima modificare: Marți, 18 Septembrie 2012
elga50, moderator
Trebuie sa onoreze comanda.
In caz contrar, transimteti-le ca ii raportati pentru publicitate mincinoasa, avand dovada chiar factura respectiva.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Magazin on-line refuza livrarea produsului yoshy262 yoshy262 Buna ziua. As dori un sfat din partea cuiva avizat. Am sa incerc sa fiu cat se poate de scurt. 1 - S-a plasat o comanda on-line la un magazin. 2 - S-a ... (vezi toată discuția)
Control anpc in derulare pentru nerespectare factura proforma generata automat de sistem mail4me mail4me Buna ziua, am si eu o intrebare referitoare la un control OPC facut pe baza unei reclamatii ca am refuzat livrarea unor produse la pretul din factura ... (vezi toată discuția)
Probleme pret la o comanda pe magazin online IoanaTdr IoanaTdr Buna ziua, Lucrez la o firma care are un magazin online si la care a inceput ieri campania de black friday care cuprinde reduceri intre 5-35%, facute de ... (vezi toată discuția)