Un cumparator a comandat un produs de valoare reala 2000 RON, la pretul de 1 RON afisat din greseala pe un magazin online. A comandat 40 de produse x 1 RON, adica in 40 RON primeste produse in valoare de 20.000 EUR !
Avand in vedere ca a primit email automat de confirmare a comenzii, emis de programul site-ului automat, si ca a si achitat cei 40 RON online, inseamna ca acea firma trebuie sa piarda 20.000 EUR?
Produsele nu se afla si nu s-au aflat in stocul firmei niciodata (de altfel nici al furnizorului, care are doar 1 produs in stoc).
Produsele au fost sterse din oferta site-ului imediat dupa constatarea acestei greseli.
Produsele nu pot fi in niciun caz vandute dpdv contabil, cu 1 RON, pentru ca pretul lor de achizitie ar fi aproximativ 1800 RON.
Cumparatorul sustine ca va actiona in instanta.
Avand in vedere ca pretul era evident gresit - 1 RON in loc de 1999 RON - exista vreo instanta care ar putea da dreptate cumparatorului? In magazinul online niciun produs similar nu este sub 100 RON. Produsul nu avea afisata "promotie" sau "reducere". In mod evident este o intentie a cumparatorului de a profita de o greseala.
Oferta urmata de acceptare este irevocabila, deci nu mai poate fi revocata de catre ofertant. Daca in instanta puteti dovedi cu probe eroarea de soft sau alta eroare tehnica aveti sanse de revocare, daca nu , trebuie sa onorati oferta facuta.
Eu zic ca nu trebuie onorata comanda, daca aveti anumite precizari la termeni si conditii.
Daca aveti o precizare din care reiese, ca o comanda plasata care contine anumite erori care nu tin de dvs. (erori alte platformei utilizate) va fi anulata.
Din cate imi amintesc a fost un caz asemanator cu un mare magazin online si nu au onorat comenzile.
Intr-un eventual proces, pretul derizoriu nu poate fi invocat de catre partile contractului(tranzactiei) , ci doar de tertii care au fost prejudiciati prin aplicarea pretului derizoriu.
Pai aplicarea pretului derizoriu prejudiciaza direct firma care detine site-ul, contractul la distanta fiind in mod evident intre firma si client. In plus comanda nici nu avea cum sa se deruleze, ne existand in Romania nicaieri 40 produse disponibile de acest gen. Probabil nici la producator nu exista atatea, in America...
Termenii si conditiile sunt obligatoriu de bifat la plasarea comenzii, insa continutul textului e oricand modificabil de catre operatorul site-ului, si nu a fost transmis in scris clientului. Este mentionat acolo, ca vanzatorul isi rezerva dreptul de a nu onora comanda in cazul unor erori la descrierea sau pretul produselor.
Multumesc
In codul civil se specifica:
Art. 1665 Preţul fictiv şi preţul derizoriu
(1) Vânzarea este anulabilă atunci când preţul este stabilit fără intenţia de a fi plătit.
(2) De asemenea, dacă prin lege nu se prevede altfel, vânzarea este anulabilă când preţul este într-atât de disproporţionat faţă de valoarea bunului, încât este evident că părţile nu au dorit să consimtă la o vânzare.
Daca in conditiile acceptate de cumparator era scris ca vanzatorul isi rezerva dreptul de a nu onora comanda in cazul unor erori la descrierea sau pretul produselor, atunci este ok, nu aveti ncio obligatie. Incheiata discutia !
In ce priveste articolul de lege pe care il invocati cu privire la pretul derizoriu , acesta se refera la alte situatii si nu cazului expus de dumneavoastra . Se refera la vanzari mascate, adica acte de anzare cumparare care de fapt erau alte acte : donatie, etc.
Problema site.ro
mihaim1980
Buna ziua! Avem urmatoarea problema: site-ul .ro are/a avut probleme si au erori la calcularea preturilor, astfel ca anumite produse costa 0 lei, iar anumiti ... (vezi toată discuția)