avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 898 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... Studentii platesc CASS la venituri din chirii?
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

Studentii platesc CASS la venituri din chirii?

Sunt student si realizez de cateva luni venituri din cedarea folosintei bunurilor - mi-am inchiriat apartamentul cu contract inregistrat la adm fin.
Am obligatia sa platesc CASS?

Eu inclin sa cred ca nu.
Art. 213 din L 95/2006 ar spune ca studentii beneficiaza de asigurare fara plata contributiei daca nu realizeaza venituri din munca (eu nu realizez venituri din munca ci din chirii).
Ar mai fi si pct (1) art 257 L95/2008 din care eu deduc acelasi lucru, ca nu as fi obligat la plata contributiei la asigurarile de sanatate.

Ma puteti ajuta cu un raspuns argumentat, va rog frumos?
Multumesc.

Cel mai recent răspuns: CipM , utilizator 19:09, 7 August 2012
Gasiti aici raspunsul:
[ link extern ]
din ordinul 617/2007:
ART. 11
Persoana asigurata are obligatia platii contributiei asupra veniturilor realizate din cedarea folosintei bunurilor, veniturilor din dividende si dobanzi, veniturilor din drepturi de proprietate intelectuala realizate in mod individual si /sau intr-o forma de asociere si altor venituri care se supun impozitului pe venit numai in cazul in care nu realizeaza venituri de natura celor prevazute la art. 257 alin. (2) lit. a) - d) din Legea nr. 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii, cu modificarile si completarile ulterioare, denumita in continuare lege; baza de calcul a contributiei nu poate fi mai mica decat un salariu de baza minim brut pe tara, lunar.

Fiind student esti asigurat fara plata contributiei.
Inchiriind apartamentul cu contract inregistrat la finante datorezi pentru acesta impozit si contributie la sanatate.
Cei de la finante iti vor spune toate acestea cand vei plati impozitul pe suma primita din inchiriere.