avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 773 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul familiei sau probleme ... pensie de intretinere student
Discuție deschisă în Dreptul familiei sau probleme juridice de familie

pensie de intretinere student

Buna ziua. Sunt student, am 22 de ani si de un an de zile primesc pensie de intretinere de la tatal meu in urma divortului parintilor. Pensia este in cuantum de 25% din veniturile nete ale tatalui meu. In aceasta luna am primit o oferta de angajare si am urmatoarea intrebare: Mi se sisteaza pensia de intretinere in urma angajarii daca salariul net este de 500 de lei? Din cate stiu eu, pensia se opreste doar daca am un venit mediu prin care sa ma pot intretine, insa fiind student in continuare, nu consider ca 500 de lei sunt suficienti pentru a trai si pentru a-mi continua studiile masterale. Exista vreo lege care reglementeaza situatia mea, adica sa primesc pensie de intretinere chiar daca sunt angajat cu salariul minimum pe economie? Va multumesc.
Nu vi se sisteaza automat. Daca tata afla ca v-ati angajat, posibil ca va cere sistarea pensiei. Va ramane la aprecierea instantei daca o va sista , reduce sau mentine in cuntumul actual.
Conditia pt ca dvs sa primiti pensie e ca va aflati in continuarea studiilor, va aflati in stare de nevoie ca nu va puteti intretine prin munca. Va ramane ca instanta sa aprecieze daca dvs va puteti intretine din astia 500 de lei, sau va aprecia ca daca puteti munci pe 500 puteti sa gasiti si pe mai mult sau va aprecia ca in continuare sunteti in nevoie, tata fiind obligat sa va completeze veniturile.
Sansele sa vi se sisteze pensia sunt mari

gi_jane2 a scris:

Sansele sa vi se sisteze pensia sunt mari