Am urmatoarea situatie: in 1986 parintii mei au cumparat o casa la curte - un teren de 600 m s-a impartit pe jumatate, 300 m revenind parintilor mei (+ casa construita pe acea bucata). Numarul postal era 61 pentru tot terenul - iar in contractul de V-C asa apare ca si obiect al vanzarii. Impozitul se plateste la zi de atunci pe nr. 61. Acum cativa ani primaria sau nu stiu cine a venit sa faca masuratori etc si sa puna numere...au intrebat cum sa ne numeroteze casa si tata a spus 61 A.
Cand le-a venit hartia ca pot face trecerea terenului in proprietate nu au dat atentie si nu au facut niciun demers. Acum eu vreau sa fac acolo inca o camera+bucatarie si nu pot obtine niciun act pentru ca nu avem acest titlu de proprietate!
Am fost la primaria sector 1 - am depus prima cerere in iulie 2011 - si mi-au cerut fel si fel de acte (legea 10, litigii, planuri cadastrale, istoric de artera, istoric de rol, confirmare numar postal...) Le-am scos pe toate iar acum imi cer - dupa un an de zile, nu stiu ce plan topografic...
Va rog, ma poate ajuta cineva daca exista o lista maximala de documente care pot fi cerute pentru acest demers? Sa le fac pe toate odata ca altfel ajung sa innebunesc... eu duc o hartie, ei imi mai cer alta, eu o duc si pe aia si ei mai descopera inca una... #-o
Spunea un coleg (jurist nepracticant) ca ar exista ceva care se cheama uzucapiune, si ca sa nu ma mai lupt cu primaria, ci sa ma duc sa cer in instanta acest titlu de proprietate... Se poate asa ceva? Trebuie sa ma adresez la notar sau la avocat?
Daca exista titlu de proprietate instituit prin contractul de vanzare-cumparare nu mai este necesar sa ajungeti in instanta. Este posibil ca la data cumpararii imobilului, terenul in cauza sa fi fost trecut in proprietatea statului conform L 58/1974. In general pentru emiterea unui titlu de proprietate in baza acestei legi se solicita de catre primarie si prefectura, - actele de proprietate, istoric de rol -daca este cazul, de numar postal - cazul dvs. de artera postala etc.Pentru conformitate se solicita si certificat fiscal precum si pentru identificare planurile topografice (schite topo) care localizeaza imobilul in cauza. Aceste planuri se ridica pentru Bucuresti de pe str. Academiei - unde exista un serviciu specializat al primariei. sau se mai pot solicita de la Oficiul de cadastru sau orice expert autorizat cadastru va poate ajuta. Nu pot sa va ofer mai multe explicatii deoarece nu cunosc ce anume este prevazut in contractul de vanzare-cumparare. Sper sa va fie de folos informatiile date. Am avut multe situatii de acest gen in decursul timpului. Uzucapiunea era posibila in contextul in care nu posedam un contract de vanzare-cumparare.
Buna seara si multumesc pentru raspuns. Intr-adevar, in contractul de c-v este mentionat: "cota indiviza de 300 m.p./trecere in proprietatea statului conform art. 30 alin 2.din Legea nr.58/1974, teren aferent locuintei".
Din actele mentionate de dvs ca mi se puteau cere am furnizat absolut totul (cele minimale chiar la inceputul demersului, apoi, in ritm de cate unul pe luna, si celelalte).
Acum e nevoie de aceste planuri topo, care nu inteleg prin ce difera de planurile cadastrale... dar... or fi justificari legale, procedurale... ma rog
Sa inteleg sau sa sper ca e ultima "frontiera"... dupa care vor decide sa definitiveze dosarul si sa il trimita la prefectura? A durat deja peste un an sa identifice un teren, la prefectura cat mai dureaza?
Uzucapiune
Clara252000
Ma aflu in posesia unui teren din Bucuresti, din anul 1974 si pana in prezent.Am incercat sa intru in proprietatea lui prin uzucapiune, am scos istoricul de ... (vezi toată discuția)