avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 797 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... reziliere contract cu o firma de cablu
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

reziliere contract cu o firma de cablu

Pe data de 12.05.2012 am incheiat un contract cu o firma de cablu, pe tremen de un an, pentru internet. Incepand cu data de 01.05.2012 datorita unui caz de forta majora am fost nevoit sa ma mut din localitatea unde era instalat postul de internet intr-o alta localitate, dintr-un alt judet. Am mers la un oficiu al firmei, am prezentat cele de mai sus si am solicitat mutarea postului de internet la noua adresa, dar raspunsul a fost ca acest lucru nu este posibil. Atunci am solicitat rezilierea contractului fara plata unei taxe de reziliere. Am depus o cerere in acest sens iar dupa cinci zile am primit raspuns din partea lor ca nu se aproba cererea si daca doresc rezilierea contractului trebuie sa platesc pe langa taxa de abonament pentru perioada de promotie si luna in curs si o taxa de 100 lei. Oare este corect acest lucru, este legal sa platesc aceasta taxa de reziliere de 100 lei?
Ultima modificare: Vineri, 10 August 2012
Ares-3, moderator
Cel mai recent răspuns: dentys , utilizator 15:03, 10 Septembrie 2012
:)
Dupa parerea mea, firma s-a obligat sa presteze sevicii la o anumita adresa.
Pentru a furniza serviciile acolo, probabil, a facut ceva eforturi(cel putin a plimbat 2 oameni si o masina sa faca instalarea - benzina, salarii, comisioane agentilor, etc).

Aceste eforturi trebuie achitate de client. De obicei ele sunt oferite gratuit clientului.

Legat de neputinta furnizarii unui serviciu unui client la o anume adresa:
1. Ce ar trebui sa faca operatorul daca i se muta clientul in SUA? Acolo este alta treaba e prea departe, nu?
2. Ce ar trebui sa faca operatorul daca i se muta clientul in Germania? Si aici e departe, nu? Dar daca pleaca la razboi clientul si se muta in cort militar?
3. Ce ar trebui sa faca operatorul daca i se muta clientul in Romania, dar in varf de munte unde nu exista nici electricitate? ...
4. Cine si dupa ce criterii trebuie sa aleaga operatorul si dupa ce criterii stabilim ca o adresa este departe?
5. Trebuie sa prevada operatorul ca te vei muta sau trebuie sa intrebi tu: "Bre, la varf de deal, imi faceti instalare peste 5 luni, ca io ma mut...."?

Cat despre datul cu parerea, ar trebui scris pe fiecare pagina din site: " Opiniile de pe site nu inlocuiesc consultanta platita oferita de un avocat :)"

de exemplu in ultimul meu raspuns am zis ca are dreptul sa rezilieze contractul fara a plati despagubiri. Am gresit. E posibil sa fi gresit ceva si in acest post...
Ultima modificare: Luni, 10 Septembrie 2012
dentys, utilizator
Aveti tot dreptul sa va dati cu parerea, atat dumneavoastra cat si oricine altcineva. In Regulamentul de postare scrie (printre altele):

Discutiile din forum nu reprezinta consultanta juridica. Nicio discutie purtata in forum-ul Avocatnet.ro nu poate fi interpretata ca fiind consultanta juridica sau de orice alt fel.

In momentul in care urmati sfaturile primite in Forum, o faceti pe propriul dumneavoastra risc. Daca doriti consultanta, va rugam sa apelati la un specialist in domeniul respectiv, care are dreptul de a practica in acel domeniu in jurisdictia unde a aparut problema dumneavoastra.

Consultantii care participa la discutii in forum o fac voluntar, fara a fi motivati in vreun fel de Avocatnet.ro. De aceea, trebuie sa intelegeti ca nimeni nu este obligat sa raspunda intrebarii dumneavoastra si, cu atat mai mult, nu va putem garanta un raspuns complet, corect si de actualitate. Trebuie sa discerneti singur in ce masura raspunsurile primite va pot ajuta in cazul supus dezbaterii.

www.avocatnet.ro/content/tag...

O zi frumoasa.
OK.
Nu vreau sa schimb subiectul.
Pana la urma am reusit sa conving ca nu este datoria operatorului sa-i desfaca omului gratis contractul?
Nu este nici macar de bun simt sa-i desfaca contractul.

Daca obtine desfacerea contractului fara platile de inchidere, clientul trebuie sa se duca cel putin cu o cafea si-un "multumesc din suflet la cel ce i-a aprobat-o.
Nu trebuie sa ma convingeti, am scris inca din prima postare ca acea taxa ar putea fi altceva decat taxa de reziliere:

Daca ati beneficiat de o reducere fata de pretul standard a abonamentului (nu ar putea fi prea mare pentru ca abonamentul e doar pe un an) acea suma ar putea fi taxa de despagubire, care este legala.

Si mi-am adaugat opinia:
Insa tinand cont de faptul ca ati solicitat mutarea locatiei si v-a fost refuzata, as zice ca o reclamatie la ANPC v-ar ajuta.

Dumneavoastra scrieti ca nu ar fi de bun simt sa accepte rezilierea contractului, eu zic invers dar de hatarat, hotaraste ANPC - desigur daca omul face reclamatie.

Normal este asa:
daca omul nu a contractat mutarea serviciului la o alta adresa si s-a angajat sa plateasca serviciul 1 an de zile la prima adresa, apoi sa-l plateasca.

Orice altceva este anormal.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Vodafone-reziliere Daniel1900 Daniel1900 Buna ziua am si eu o intrebare! As dori sa imi reziliez contractul cu Compania Vodafone! Numai sunt multumit de servicile lor! Dar ei imi cer o taxa de 200 de ... (vezi toată discuția)
Despagubiri orange filipiulia123 filipiulia123 Buna ziua, in luna mai al acestui an am incheiat un contract de telefonie mobila cu orange...dupa nenumarate facturi incarcate am decis sa ma transfer la ... (vezi toată discuția)
Neindeplinirea obligatiilor de furnizare a serviciilor cristimic cristimic Buna ziua, As dori un pic de indrumare in ceea ce priveste contractul meu cu fosta companie nationala de telefonie fixa. In iulie 2010, mama mea a ... (vezi toată discuția)