Buna ziua,
Doresc sa înființez un magazin alimentar și vreau sa înțeleg circuitul plații TVA către stat ( plata TVA, rambursare TVA ) având în vedere cele trei părți implicate : Distribuitor, Magazin, Client final - persoana fizica. Mulțumesc pentru ajutor.
In mare, dumneavoatra ca magazin de desfacere, faceti achizitie de marfa pentru care platiti furnizorului pretul care contine si tva in facturi. Faceti vanzari (incasari) catre persoane fizice care contin si ele tva in bonurile de la casa de marcat.
Dar pe langa achizitia de marfa mai aveti de cumparat diferite servicii (lumina, apa, gunoiul, materiale pentru repararea si intretinerea spatiului) dar si diferite utilaje pe care le achizitionati (vitrine frigorifice si altele). Toate acestea pe factura au si tva.
Trimestrial diferenta dintre tva-ul de la vanzari si cel de la cumparari il declarati si platiti catre bugetul de stat sau il aveti de recuperat de la stat in functie de valoarea pozitiva sau negativa.
Treaba cu rambursarea e mai complicata. Cand aveti de recuperat de la stat peste plafonul de 5000 lei, puteti solicita sa vi se dea banii inapoi.